ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mollenhauer - Karlshamn  (läst 705 gånger)

2002-08-08, 21:00
läst 705 gånger

Tom. Risbecker

I ett forskningsprojekt jag håller på med har jag påträffat Anna Beata MOLLENHAUER född 1763 i Karlshamn.Har inte haft tid att kontrollera födelseuppgiften men är nyfiken på släkten Mollenhauer och vem Anna Beata kan vara dotter till.Har någon träffat på namnet - hör gärna  av er.
Med släktforskarhälsningar
Tom. Risbecker

2008-11-17, 09:03
Svar #1

Utloggad Tomas Risbecker

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 238
  • Senast inloggad: 2019-09-14, 12:47
    • Visa profil
Den 25 maj 2007 fick jag följande svar direkt till mig och nu när jag läser det igen så inser jag att svaret borde ligga just här, varför det nu repeteras:
Jag såg Din sökning på släkten Mollenhauer. Juliana Mollenhauer föddes enligt uppgift i Karlshamn 1768-10-18 - källa Karlshamn födde 1768-1798. Fader Jacob Mollenhauer, moder Catharina Törnberg. Anna Beatha och Juliana är systrar verkar det som om man letar i födelsebäckerna, samma far och mor. Fadern var Controlleur.
Det är intressant om det finns fler uppgifter eftersom det verkar som om jag är släkt med Juliana genom min mormor.
Med vänlig hälsning
P-O Schönborg      (p-o.schonborg@bredband.net)
---
Tack för svaret!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna