ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jag behöver hjälp med  (läst 323 gånger)

2021-12-14, 20:23
läst 323 gånger

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 08:40
    • Visa profil
vilken socken denne Anders Andersson kom från, han var tydligen gift med en kvinna i Västergötland (men jag lyckas inte tolka Gården och Församlingen som han var gift och hade barn), han fick tydligen barn med 2 kvinnor i Visnum, så de typen har kört en femma där uppe, så dessa båda kvinnor trodde att det var under en trolovning med honom som de fick barn. Visnums Häradsrätt Juni 1655 ( v66323.b85.s163 )



2021-12-14, 21:42
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 22004
  • Senast inloggad: 2024-04-28, 15:50
    • Visa profil
. . . hade hördt honom Anders Anderßon wara gifft vthi Biörsä-
ter i Waßbo
*, och ägdt medh sin Hustru trij barn, doch icke
warit hoos henne på fem åhrs tijdh,
etc.

* i Vadsbo (härad)
Hälsar vänligen
Maud

2021-12-14, 21:59
Svar #2

Utloggad Per Göthe

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 74
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 08:40
    • Visa profil
Tack för svaret. Jag tänkte nämligen lägga det på rätt ställe inne på anbytarforum, det kan ju hända att någon kommer ned på just den mannen o hans hustru och då kan ju den (dem) som kommer ned på honom få en extra godbit till sitt släktträd, det brukar ju vara skoj att kunna fylla i med annat vad deras anor har hållit på med, det var ju lite av den anledningen som jag ville veta varifrån han kom. MVH Per (men jag får nog lägga det där vid senare tillfälle, kan ju vara någons ana som det berör o då kan dessa ju även få svar på var han befann sig under några År o då även lite av hans beteende också när han jobbade på annan ort)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna