ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Felaktiga aviseringar av DNA-matchningar  (läst 697 gånger)

2021-11-30, 07:44
läst 697 gånger

Utloggad Mattias Palmestål

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 165
  • Senast inloggad: 2024-01-01, 15:53
    • Visa profil
Jag har ett inaktivt konto på MyHeritage där jag hade lagt in en antavla för att testa funktionerna.Nu har jag börjat få aviseringar via mail från MyHeritage med DNA-matchningar.Problemet är att matchningarna är helt galna, och när jag går in på sajten, så ser jag också att matchningarna gäller en annan Mattias.Jag kan inte förstå hur jag får mailen som så tydligt gäller en helt annan person.För att krångla till det ytterligare, så går det inte att kontakta MyHeritage om man inte har ett aktivt konto...Är det överhuvud taget lagligt att ha en affärsrörelse utan att vara kontaktbar?

2021-11-30, 11:49
Svar #1

Utloggad Per Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1369
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 09:34
    • Visa profil
Jag får liknande mail också, ibland flera i veckan, ibland kan det gå en månad utan att jag hör ngt ifrån dem. Jag gissar att det är deras sätt att försöka locka kunder.


/Peppe

2021-12-02, 10:21
Svar #2

Utloggad Roy Ernered

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 436
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 08:48
    • Visa profil
    • www.roye.se
Hjälp finns men man försöker dölja den.
Klicka på ’Hjälp’ och du kommer till ’Hjälpcenter’ och kan ta något av åtta val.
Nästa sida visar en lista med olika artiklar.
Välj någon och längst ner på nästa sida står raden: ’Fick du svar på din fråga?’
Klicka ’Nej’, och du får ett formulär att fylla i.
Det brukar funka.


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna