ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Uppdateras familjeregistret?  (läst 675 gånger)

2021-09-04, 20:58
läst 675 gånger

Utloggad Jan Mikael Hedlund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2021-10-24, 22:38
    • Visa profil
Uppdateras familjeregistret fortlöpande eller finns det bara en version, Varför jag undrar är att jag sett släktträd på nätet som har med anor som jag inte kände till, så är dessa hittepå eller varifrån kommer uppgifterna, bla annat anges Per Ersson död1774 i boltjärn ha laurentius Lars Bodlund som bror och även olof Eriksson 1733 - 1805 och Abraham Ersson 1738 - 1805.

2021-09-05, 11:55
Svar #1

Utloggad Karl-Ingvar Ångström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 273
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 13:30
    • Visa profil
HEJ Jan Mikael!
- Det är långt emellan det blir några uppdateringar i Borgsjö-basen numera.
- Om jag skulle få lust att engagera mig igen så skulle jag fortsätta att gå igenom domböckerna. Koncept-domböckerna är ju skannade av Fränstaprojektet och finns för tiden före 1736 (finns också på RAs hemsida).
- Just nu kan jag tipsa om jag - för Medelpads hembygdsförbund - har ordnat utställningsmontern för årets släktforskardagar, se vår monter på https://sfd2021-digital.se/medelpads-hembygdsforbund-2/.
Hälsn /K-I


2021-09-05, 15:10
Svar #2

Utloggad Jan Mikael Hedlund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2021-10-24, 22:38
    • Visa profil
Det skulle vara roligt om du ändå tog dig an uppdraget, om inte annat för oss som är intresserade och kommande generationers skull. Jag önskar dig allt gott och jag tror att många fler än jag inser vilken kompetens du har inom forskningen.

2021-09-28, 17:54
Svar #3

Utloggad Admin E

  • Administrator *****
  • Antal inlägg: 130
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 22:16
    • Visa profil
Ett inlägg har raderats i enlighet med Forums regler och kommentarer med innehåll 
som bara berör den egna föreningen har tagits bort.

2021-11-01, 09:55
Svar #4

Utloggad Karl-Ingvar Ångström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 273
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 13:30
    • Visa profil
HEJ!
Det här kommer att behandlas vid ett möte på nätet i morgon tisdag kl 18 som släktforskarföreningen DIS-MITT och Medelpads Hembygdsförbund arrangerat. Inloggningslänk finns i bilagan samt på hemsidan www.hembygd.se/medelpad. Där finns också en förteckning över Medelpadslitteratur, bl a sockengenealogier.
Hälsn /K-I

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna