ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Spångberg  (läst 254 gånger)

2021-08-26, 12:51
läst 254 gånger

Utloggad Helge Roland Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 278
  • Senast inloggad: 2023-10-19, 17:30
    • Visa profil
I Fröskog AI:3 sid 49 har jag en Nils Andersson Spångberg och hans familj, men jag får inget grepp om vart han tar vägen sedan. Flyttuppgifterna går ju bara runt i en tidscirkel och i den följande boken, kan jag inte finna honom och inte heller i ngn utflyttningsbok. Tacksam för ett tips om var jag kan hitta honom efter 1815.

2021-08-26, 14:15
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21993
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 14:08
    • Visa profil
Han bör hittas i dödboken. I nästa längd finns änkan Märta Larsdotter med tre barn i Backstugan under Grellserud. Hon gifter om sig med Anders Zachrisson.
Fröskog (P) AI:4 (1816-1821) sid 6
Hälsar vänligen
Maud

2021-08-26, 15:27
Svar #2

Utloggad Helge Roland Johansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 278
  • Senast inloggad: 2023-10-19, 17:30
    • Visa profil
Lite som jag faktiskt misstänkte, men jag ville väl inte tro, att han dog så ung. Jag kollar vidare utifrån ditt tips. Du har hjälpt mig flera gånger under tidigare år och det är kul att se, att du fortfarande är lika snabb på tangenterna. Tack Maud!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna