ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Träff för tidigare elever vid tyska skolor i S:t Petersburg, 1962 i Bad Pyrmont  (läst 558 gånger)

2021-08-16, 16:46
läst 558 gånger

Utloggad Mikael Sandström

• Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: 2024-04-06, 17:14
    • Visa profil
Jag hittade några dokument från min frus farfars far, som tillhörde den svenska kolonin i S:t Petersburg. De är från en träff 1962 i Bad Pyrmont i Tyskland, med elever som gått vid någon av de tyska skolor som fanns i staden före kommunistkuppen. Tre dokument: Ett med tal eller uppsatser, sånger och liknande. Ett följebrev. En förteckning över elever som gått vid skolorna, med inskrivningsår, adress etc. Jag tänkte att de kanske kan vara av intresse för någon med kopplingar till ex-pat-samhället i S:t Petersburg. Filerna är för stora för att ladda upp, men kontakta mig om intresse finns.

2021-09-30, 18:23
Svar #1

Utloggad Andreas Ruotsi

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2021-12-26, 18:25
    • Visa profil
Dear Mikael
Greetings from Russia. I am from the community of the descendants of German colonists. Our FBgroup. We will be glad to read these documents and are grateful for this opportunity. I have created a public folder where you can upload all the information. I hope there is enough space, you have about 30GB at your disposal. Upload here

2021-10-01, 20:11
Svar #2

• Anbytare **
    • Visa profil
Andreas,
I have now uploaded the files, and hope it can be of some interest. I have also asked to be let into your FBgroup.
Regards,
Mikael

2021-10-02, 07:24
Svar #3

Utloggad Andreas Ruotsi

• Anbytare *
  • Antal inlägg: 10
  • Senast inloggad: 2021-12-26, 18:25
    • Visa profil
Somewhere, most likely to the right of the group name on the page that opens, there should be a button to join. After that, a window will appear with two questions about the reason for filing the application and the ancestor associated with the German colonies. You can refer to your great-grandfather there. I warned the administrator that you will join, there should be no unnecessary questions. Of course, you also need a Facebook account if you don't have one. We are waiting for you in our group!

2021-10-02, 15:33
Svar #4

• Anbytare **
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna