ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Var finner jag Robert Veber og Ida Matilda Ervin i Ö. Nyland  (läst 369 gånger)

2021-05-15, 21:06
läst 369 gånger

Utloggad Jessica Hessellund

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 8
  • Senast inloggad: 2021-07-16, 18:13
    • Visa profil
Jeg er ved at efterforske en pige ved navn Ida Matilda Ervin f. 11/3-1853 i Viborg Svenska förs, i Finland.
Moder; Anna Greta Larsdotter Ervin f. 1833- fader ukendt.
Ida M. Ervin vokser op hos sin mormor Anna Greta Snygg i Lovisa. Og bor her ind til 1876 hvor hun gifter sig d. 24/2 1876 med Robert Veber. Han er reg. ved vielsen i Lovisa som underofficer og ungkarl fra den katolske forsamling.

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/HisKi-digiarkisto.php?bid=25074&pnum=36

Jeg ved på forhånd at Ida M. Ervin fik en uægte datter Mathilda Elisabeth Ervin. f.  20/11-1872 reg. Viborg svenske fors i Finland – her fader ukendt. 

http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/HisKi-digiarkisto.php?bid=25068&pnum=114

Jeg har videre fundet oplysninger om evt. endnu et barn før vielsen med Robert Veber. Sønnen skulle have navnet Josef f. ca. 1875 ukendt hvor født. Og med hvem, men ifølge My Heritage skulle han være deres førstefødte barn. (her fra min kilde til oplysningen)
Jeg har gennemgået Lovisas kirkebøger, uden held. Kan heller ikke finde parret udflyttet fra Lovisa efter deres vielse. Kan heller ikke finde sønnen Josef født her.
Ifølge notat ved vielsen hørte Robert Veber til den Katolske forsamling i Lovisa.
Måske sønnen er reg der? Oplysninger fra My Heritage udflytter de sammen til Polen, tidspunkt ukendt (har ikke år/dato på hvornår eller hvorfra) De bosætter sig i Turek, Polen ifølge en ”My Haritage match” får de en datter ved namn Josefa i 1880 i Turek. (I matchen er det noteret bl.a. de skulle have to børn fødte i Finland. Josef i ca. 1875 og Marianna f. 1878 men ingen oplysning om hvor.)

Opsummering:

Kan man finde de katolske kirkebøger online for Lovisa, Finland?

Hvor bliver Ida M. Ervin og Robert Veber af efter vielsen? Kan ikke finde dem reg. sammen efter vielsen i Lovisa.

Hvor er deres første to børn fødte?

Er der nogen her inde der kan hjælpe mig med at finde ægteparret, og deres barn/børn og finde ud af hvor de flytter hen, efter Lovisa.

Er der noget militær register, hvor Robert Veber kan være registreret, og hvor der står beskrevet hvem han er? Og forklarer hans ophold i Lovisa, det er jo langt han er hjemmefra da det ser ud til at han er fra Polen.

Jeg håber at der er nogen her inde der har erfaringer med denne slags efterlysninger, hvor den finske blandes med den Polske kirkebøger og historie. Håber inderligt at det er nogen der kan hjælpe.
Med venlig hilsen: Jessica Hessellund, Århus, Denmark

2021-05-16, 15:03
Svar #1

Utloggad Risto Toivonen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 173
  • Senast inloggad: 2021-11-20, 20:56
    • Visa profil
Hej!
Du kan fråga härhttps://katolinen.fi/catholic-church-in-finland/Risto Toivonen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna