ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjälp att hitta dödsdatum  (läst 378 gånger)

2021-02-24, 15:55
läst 378 gånger

Utloggad Hanna Gustafsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2021-07-17, 20:43
    • Visa profil
Hej!


Jag håller på att göra ett släktträd till min mamma i 70-årsgåva, och insåg just att jag inte vet vilket datum min mormors mormor dog. Hon hette Kristina Larsdotter Möller, Ulldal som gift, och var född 5 apr 1860 i Gestad. Sin sista tid i livet bodde hon med sin dotter Hulda och hennes familj på Nordkroksvägen (Siggestorp) i Vargön, och hon ska ha avlidit 1950. Hennes vita kors fanns kvar på Västra Tunhems kyrkogård fram tills för ca 10 år sedan. Finns det någon som kan hitta vilket datum hon avled? AD har bara böcker fram till 1945 än så länge.


Tack på förhand för hjälp!


Med vänlig hälsning, Hanna Gustafsson

2021-02-24, 16:03
Svar #1

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6927
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 21:10
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Enligt Sveriges Dödbok ("dödskivan") gäller detta:

Kristina Ulldahl f. Larsdotter-Möller

Fristorp Trulsgård

Död 4/5 1950.

Kyrkobokförd i Västra Tunhem (Älvsborgs län, Västergötland).

Född 5/4 1860 i Gestad (Älvsborgs län, Dalsland).

Änka (12/11 1926).

----------

Detta är dock bara en avskrift, och eftersom den aktuella dödboken inte finns på nätet, och det inte finns SCB-utdrag efter 1949, så får du kontakta landsarkivet om du vill få bekräftat att dödsdagen är korrekt registrerad på dödskivan.
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2021-02-24, 18:37
Svar #2

Utloggad Hanna Gustafsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 24
  • Senast inloggad: 2021-07-17, 20:43
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna