ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Präster i Frillesås och Värö  (läst 459 gånger)

2021-01-21, 15:10
läst 459 gånger

Utloggad Mai-Gret Blåberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 36
  • Senast inloggad: 2023-03-24, 16:47
    • Visa profil
Jag söker en skildring som,om jag kommer ihåg rätt,var skriven av en kvinna om hennes anor.Tror jag läste ca tre sidor.en fantastisk läsning.
Ångrar att jag inte skrev ut den.Därför att jag kände igen en del namn.Har letat men inte hittat något.

Klockaren Henric Mårtensson Fridslezius.  (son)
        "      Mårten Christersson Friedlezius (far).                                                       Kristina Hansdotter Ulmevallia           (mor)
Christiernus Theodori Torsson Fridlezius.   (farfar och pastor)
Thotb Christensson Hjort.                        (farfars far kyrkoherde i Frillesås)


Kristina Hansdotters far: Hans Lauritsson Umevallis var gift med Kirstin Simonsdotter-Hög.

Simon Hög (far) död i Djäknegården i Värö.
Severinus Simonis Hoeg (farfar) död i Slöinge.
Sven Leffrensen Hoeg.   (farfars far) adelsman och präst i Grimeton.

Dessa namn har jag,men kommer inte ihåg vilka jag kände igen.Gården Backa i Värö tror jag nämndes.Släkten Memsen och Hemmer har jag också,men jag tror det var präster i skildringen.

Är det någon som tror sig veta vad jag läst,och om jag kan få tag på den,skriv gärna en rad eller två.

Vänligen Mai-Gret

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna