ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Andersson Sarf 1654  (läst 262 gånger)

2020-10-10, 17:33
läst 262 gånger

Utloggad Gunilla Gregnert

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 557
  • Senast inloggad: 2024-03-15, 16:11
    • Visa profil
Återkommer till denna familj och undrar om någon forskat mer kring dessa personer

Jag har läst tidigare inlägg här i forumet och även läst vad som finns på nätet och försökt sammanställa uppgifterna. Men det uppstår hela tiden nya frågetecken som jag behöver hjälp med. Jag har räknat lite baklänges vad gäller antagna födelsetider men finns det några mer specifika uppgifter?

Elisabeth Nilsdotter död 1674-05-31 var gift med Johannis Clementis f ca 1598 och död 1649-11-04 i Österby by
Finns det några uppgifter när Elisabet och Johannis var födda?

De hade sonen Johan Johannis Morkarl som är präst och dör i Funbo 1695-12-12 - när är han född?

Elisabeth Nilsdotter gifter om sig med Anders Ersson Sarf som enl uppgift är född ca 1602 alt 1605-1610
Han dör 1683-01-25. Finns det någon födelsetid?

Elisabeth Nilsdotter och Anders Ersson Sarf bör vara gifta efter 1649 och får då sonen Nils Andersson f 1654-03-24 i Svensarva  Morkarla

Anders Ersson har en andra son vid namn Sven Andersson som enligt uppgift är halvbror till Nils Andersson.
När man läser texter om bröderna känns det som Sven är "lillebror" eftersom han inte ärver gården?
Frågan är vem modern är och när Sven är född?

Då denna familj är en direkt ana till min släkt så är det viktigt för mig att reda ut dessa famljeförhållanden

Stor tack på förhand
Gunilla Gregnert

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna