ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Psalmbok från 1819, tillhörig änkan Karin Jonsson  (läst 503 gånger)

2020-08-04, 18:05
läst 503 gånger

Utloggad Christian Juliusson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 859
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 00:41
    • Visa profil
I kvarlåtenskapen efter min mor hittade jag en psalmbok från 1819 (troligen ett loppisfynd) som enligt en anteckning tillhört "Änkan Karin Jonsson, Halltorp Kallmar län, Sveden).


På motstående sida uppräknas ett antal namn, bl a Manne, Arvid, John, Ernst, Selda och August.


Om dessa personer till äventyrs känns igen, och boken skulle vara av intresse för någon, så skickar jag den gärna på posten.


Vore ju kul om den hamnade i någon släktings händer...


Mvh,


Christian Juliusson

2020-08-04, 18:54
Svar #1

Utloggad Leif Lundkvist

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4532
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 19:08
    • Visa profil
Det är väl 1819 års psalmbok, men har den något tryckår? Det bör ju vara första ägaren som skrivit in sitt namn, men det var först på 1900-talet som kvinnor hette Jonsson, och då var hon förmodligen gift till det namnet. De andra namnen har de någon relation till Karin?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna