ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bölcken/Hammar/Horenbold  (läst 388 gånger)

2020-03-15, 16:35
läst 388 gånger

Utloggad Viveca Byhr Lindén

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2024-03-04, 18:28
    • Visa profil
Jag har tagit upp min fars gamla släktforskning och digitaliserar den nu på Ancestry och MyHeritage. Jag har dock fastnat lite när det gäller några släktingar i Blentarp på 1600-talet. Det gäller Ida Johansdotter, f. 1654 och gift med Lars Göransson Hammar. Enligt min fars forskning ska Idas mor vara Margreth eller Margareta Horenbold, gift med Johan Bölcken (eller Bölcker/Bölcher), född ca 1626 i Oldenburg och beridare och ladufogde på Simontorp. Margrets pappa hette Wilhelm (eller Villum) Horenbold, och det är framför allt den släkten jag är intresserad av. Jag förstår att de ska ha kommit från Gent i Belgien, men också bott i England.

Kanske är det någon annan som vet mera?

Viveca

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna