ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olof Andersson Lindholm (1862-1949)  (läst 284 gånger)

2020-02-21, 20:47
läst 284 gånger

Utloggad Olow Frank

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 4
  • Senast inloggad: 2020-02-27, 11:30
    • Visa profil
Hej,
 
Jag försöker hjälpa en amerikansk familj att leta rätt på sina förfäder och då jag själv inte är vass på släktforskning så tänkte jag i alla fall försöka med detta forum då ni verkar var rätt bra på detta.
Jag vet inte ens om man får ställa frågor på det här sättet, men jag gör ett försök i alla fall.

Informationen som jag har att jobba med är:
 
Olof Andersson Lindholm, född 14 januari 1862 i Björksveden (?), Östervåla.
Olof emigrerade till USA och dog 1949 i Los Angeles.
Olof var gift med en Caroline Skoglund, född 28 augusti 1863 i Östervåla. Caroline dog 1923 i Portland, Oregon.
 
Olofs far Anders Andersson född 4 januari 1827, död 1916 (ingen uppgift om födelseort) och mor Karin C Andersson född någon gång 1828, död 1915.
Caroline Skoglunds föräldrar var Per Andersson Skoglund (18.34-1912) och Stina Greta Stoltz (1933-1907).

Jag har namnen på Olofs och Carolines far- och morföräldrar också, men det är nog just runt Olof och Caroline som den amerikanska familjen är intresserade av då det var den generationen som emigrerade. 
Finns det till exempel något sätt man kan ta reda på om Olofs och Carolines föräldrar hade några fler barn och om det i så fall kan vara att några av dom blev kvar i Sverige?

Djupt tacksam för den hjälp jag kan få med det här.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna