ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Constantin Hansier Anjou och Nicolaus Anjou  (läst 841 gånger)

2020-01-26, 15:39
läst 841 gånger

Utloggad Magnus Waller

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2020-01-29, 16:20
    • Visa profil
Jag är ättling i 11 generation till Constantin Hansier Anjou, född i Liège 1604, som kom till Sverige 1632.
Jag har några frågor som förhoppningsvis kan få svar i detta forum:
1. Hur jag än söker, kan jag inte hitta några föräldrar (i nuvarande Belgien) till honom. Är det vattentäta skott mellan svenska kyrkböcker och belgisk motsvarighet?
2. Året efter kom Nicolaus Anjou till Sverige, och han har givit upphov till gren av Anjousläkten som bl a delats upp i "Roslagsdelen". Då även min släkt sedan länge huserat i Väddö utanför Norrtälje, känns det otroligt att det inte skulle finnas någon koppling, men sådan kan jag inte hitta.
Finns det någon som har något tips? Jag använder myHeritage, och har fått många träffar på Constantins släkt, men hittar ingen koppling till Nicolaus.

hej från
Magnus

2020-01-26, 18:17
Svar #1

Utloggad Sven-Ove Brattström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3276
  • Senast inloggad: 2024-02-09, 14:25
  • Bilden är gammal, mera rynkor nu :)
    • Visa profil
Jag utgår ifrån att du forskar via kyrkböcker, mantalslängder och andra vederlagda källor bakåt från dig själv.Du kan inte lita på träffar via olika otillförlitliga typer av program.
Brattis (före 2004 Linewizard) = Sven-Ove Brattström

2020-01-26, 20:30
Svar #2

Utloggad Magnus Waller

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2020-01-29, 16:20
    • Visa profil
Min mormor Elna Anjou beställde ett släktträd 2004, som går tillbaka till Constantin, och det är väl verifierat av kyrkböcker i myHeritage.

Magnus

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna