ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Maja Ersdotter & Johan Erik Hytter  (läst 596 gånger)

2019-12-06, 15:32
läst 596 gånger

Utloggad Jonas Kurén

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2019-12-11, 17:22
    • Visa profil
Hej,

Jag är nybörjare på det här och har kört fast.

3 oktober 1846 föds Lovisa i Edsberg. Föräldrarna är Johan Erik Hytter och Maja Ersdotter. I senare arkiv är Lovisa upptagen som dotter (i första giftet) till Johan Erik Hytter som då är gift med Carolina Matilda Pettersson född 1837.

Jag försöker hitta Maja Ersdotter och hennes föräldrar o s v. och hoppas någon kan hjälpa mig med det.

2019-12-06, 15:56
Svar #1

Utloggad Kalle Birgersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5140
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 13:44
    • Visa profil
Lovisa föds på Edsbergs bys ägor, så då slår vi upp den platsen i husförhörsboken, det är sid 201 i Edsberg AI:11. Där ser vi att Maja Ersdotter är född 19 nov 1805, i Edsberg. Då slår vi upp det datumet i födelseboken, det är sid 97 i Edsberg CI:2. På den dagen föds det en maja, fadern är Erik Persson och modern är Maja Lisa Larsdotter, och de bor på Löten. Sedan kan vi, om vi vill, slå upp den familjen också i husförhörsboken. Det är sid 129 i Edsberg AI:4.

2019-12-06, 16:32
Svar #2

Utloggad Jonas Kurén

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2019-12-11, 17:22
    • Visa profil
Stort tack!! jag är som sagt nybörjare.....

Jonas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna