ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Följer min moderslinje och söker min mormors mormors mormors mor  (läst 591 gånger)

2019-11-17, 23:13
läst 591 gånger

Utloggad Richard Olsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 1
  • Senast inloggad: 2019-12-16, 22:46
    • Visa profil
Försöker följa mitt mtDNA bakåt så långt det går. Jag har haplogrupp V.
Känner någon till mer än detta och om Karens Andersdatters mor?

Karen Kristensdatter/Christensdatter ble født 1780 i Kaltdalen i Trondenes. Gift med Sjur Pedersen fra Harstadbotn. Hennes foreldre var Kristen Pedersen, gift 1773 med Karen Andersdatter, født 1750 i Sørvikmark. Denne Karen var datter av Anders Knutsen, født 1713 i Sørvikmark, død 1755. Navn på hans kone ser ut til å være ukjent. Kilde: "Folk og slekt i gamle Trondenes" av Bergljot Bjørkenes og Margareth Jensen.

2019-11-18, 10:25
Svar #1

Utloggad Tim Löhman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2023-03-19, 17:35
    • Visa profil
MTDNA har mycket liten användbarhet inom släktforskning då det muterar för sällan, de flesta matchningarna är mycket mycket långt bakåt i tiden även om två personers MTDNA är väldigt lika.

Så fokusera på övrigt tillgängligt material!  :)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna