ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dödsdag för Elna Larsdotter f 1728  (läst 416 gånger)

2019-11-10, 15:07
läst 416 gånger

Utloggad Anders Lönnermark

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 44
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 21:29
    • Visa profil
Hej!
Jag söker dödsdagen (dödsnotisen) för Elna Larsdotter född i Värhult, Gammalstorp 28/2 1728. Hon bor i början av 1800-talet som änka hos sin dotter Hanna Persdotter och svärsonen Jöns Persson. I 1810 års husförhörslängd (Gammalstorp (K) AI:2 (1800-1811) p 250) är Elna 85 år gammal överstruken (och hon finns inte med i nästa husförhörslängd), vilket borde innebära att hon avlidit eller flyttat. Jag har inte hittat någon dödsnotis som passar under den relevanta tidsperioden och har inte heller hittat henne på någon annan gård i Gammalstorp eller i utflyttningslängden. Jag kan naturligtvis ha missat henne någonstans. Är det någon som vet vart Elna Larsdotter tog vägen eller som har hittat hennes dödsnotis?
Mvh
Anders

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna