ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fader okänd Enst Ivar Svensson  (läst 589 gånger)

2019-10-24, 08:25
läst 589 gånger

Utloggad Lars Sjögren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 60
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 09:47
    • Visa profil
Hej.

Hoppas på hjälp att komma vidare.
Min förfader Ernst Ivar Svensson föddes den 25 december 1874 i Göteborg Gustavi domkyrkoförsamling moder Annika Andreasdotter. Hon föddes den 9 april 1849 starrkärr ölanda, frälsegård av Inga Lena Andersdotter Hellsing, och Andreas Larsson.
Jag behöver hjälp med att förstå hur jag eventuellt kan få reda på vem fadern till Ernst Ivar var, jag hittar inga ledtrådar i folkräkningar eller kyrkböcker, hur gör jag för att komma vidare?

Det närmaste en far jag kommer är att Ida Chatarina är erkänd av Johan Peter som dotter, men de två efterföljande pojkaerna står som oäkta i födelseattesterna och som synes nedan: före äktenskap vilket får mig att tro att dessa pojkarna inte är hans?
Stort tack på förhand för alla ledtrådar.

MVH

Lars

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna