ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ancesry  (läst 865 gånger)

2019-09-30, 22:54
läst 865 gånger

Utloggad Tonie Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 37
  • Senast inloggad: 2020-03-13, 20:03
    • Visa profil

Jag har ett mycket frustrerande problem. Jag kan inte logga in på mitt släktträd som jag byggt hos Ancestry. Orsaken är troligen att mitt byte av e-postadress blivit kopplat till ett äldre, vilande släktträd hos dem. Problemet är att deras telefonsupport fått instruktioner att ställa tre grundfrågor (namn, postnummer och e-post) och om det svar man ger inte stämmer med det de ser på sin skärm, så säger de "Tyvärr, det är fel" och hänvisar till att de "bara följer lagen" (dvs GDPR).
Jag kommer ingenvart.
Har någon annan varit med om detta? Vad kan jag göra?
T Andersson

2019-11-19, 14:42
Svar #1

Utloggad Tonie Andersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 37
  • Senast inloggad: 2020-03-13, 20:03
    • Visa profil

Ser att många har läst detta. Säkert också tänkt att det var dumt av mig att inte hålla ordning på mina inloggningsuppgifter. Vilket jag är den första att hålla med om :-[ . Det frustrerande var att Ancestrys kundtjänst inte kunde hjälpa mig alls. De rabblade företagets tolkning av GDPR om och om igen som papegojor. Nåväl, efter två månaders kamp lyckades jag få åtkomst till min forskning. Det goda är att jag under tiden skaffat Genney. Verkar mycket, mycket bättre! Och!! Jag är noga med att ha koll på mina inloggningsuppgifter.  ;)
Glada hälsningar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser






Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna