ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Artillerist John Långberg  (läst 434 gånger)

2019-08-31, 23:27
läst 434 gånger

Utloggad John Forsberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 58
  • Senast inloggad: 2024-03-30, 14:55
    • Visa profil
Hej!
Jag söker information om artillerihantlangaren John/Jonas Långberg i Visby. Det jag vet är att han gifte sig 1740-07-06 i Visby med Stina Mårtensdotter (ev. född 1721 i Othem). Med henne fick han barnen Charlotta Maria, Ermegård, Nils Lucas, Jonas och Maja Stina (f. 1757). Den enda notisen som jag har hittat i husförhörslängderna finns i Visby domk. AI:3a s. 247. Där finns "Constapel Jonas Långbergs Enka". Stina Mårtensdotter gifte om sig med artilleristen Johan Boldt (d. 1777) 1760-01-24. Man kan därför anta att John dog ca 1757-60.

I Rullor 1724- FI:428 bild 9 finns som nr 41 en Jon Långberg, född i Värmland. Kan det vara han och isf, var i Värmland var han född?
I övrigt kan jag varken hitta John eller Stina i Visbys dödbok.
Är tacksam för all information eller vägledning kring John och hans hustru som jag kan få.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna