ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kopparslagare i Haga, finns det någon samling?  (läst 435 gånger)

2019-08-29, 09:56
läst 435 gånger

Utloggad Marianne Kristoffersen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 253
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 22:23
  • Forskar på Bohuslän och Dalsland
    • Visa profil
Hej,
Maria Eliasson 1891.05.08 var gift med Bror Johan Persson 1891.06.27  - död 1978.01.04.
Han hade en verkstad i Haga har jag hört av en släkting till Maria. Jag har även sett en kopparkittel som var hans ”examens/lärlingsverk. Tyvärr har jag den inte längre.


Eftersom jag nu samlar mycket information för en bok tänkte jag fotografera huset där han hade sin verkstad.
Maria har jag träffat flera gånger😊


Maria och Bror åkte till norra Italien varje år under många år och var där i en månad.
De hade inga barn och skänkte pengar till församlingen, det kan ha varit Karl Johanskyrkan?
Tacksam för svar,
mvh
Marianne Kristoffersen

PS jag bifogar en fin bild, deras bröllopsfoto. Maria var en härlig och bestämd person :) [size=78%]DS[/size]

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna