ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 2009-07-09  (läst 2322 gånger)

2009-02-12, 14:02
läst 2322 gånger

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4782
  • Senast inloggad: 2021-06-12, 14:53
    • Visa profil
Hej Richard!
 
Det var inte så svårt att ta reda på var namnet Lundberg kom in i släkten...Om man först tittar på Johan Emil Severin så föddes han 1889-10-27 i Yxtorp, Lännäs. Där återfinns familjen i AI:23 s 82 Yxtorp, AI:24 s 99, AI:25 s 99. I anmärkningsrutan för brodern Karl Herbert Karlsson f 1873 Lerbäck så anges följande:

antog tillnamnet Lundberg 12/3 1896
 
Familjen flyttar 1896 från Yxtorp till Björkenäs i Lännäs AI:25 s 284 1896-1900, så här ser bilden ut där:
 

 
När det gäller brodern Karl Herbert så anges han vara inskriven vid Västerås sjömanshus 20/5 1898. Det verkar som han fått något bevis för utrikes sjöfart. Brodern Johan Emil Severin har alltså senare antagit samma efternamn som brodern. Det är ju inte alls ovanligt att man tar ett tillnamn som yrkesman t ex smed eller sjöman i detta fall.
 
Mvh
 
Britt-Marie

2009-02-12, 22:42
Svar #1

Utloggad Richard Winnberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 19:21
    • Visa profil
    • winnberg.no-ip.info
Tack Britt-Marie för ditt snabba svar nu letar jag vidare efter en fader och farfar till Petter Pehrsson. Torpare. Född 1802-10-10 Lerbäck (T) 5). Död 1857-09-06 Lerbäck (T) 6).

2009-02-25, 22:01
Svar #2

Utloggad Richard Winnberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 19:21
    • Visa profil
    • winnberg.no-ip.info
Jag söker information om vart jag hittar kyrkböcker mellan 1780 - 1898 de finns inte med i genlines arkiv.
 
 
VÄNBYGGET  
 
Söker
 
Födelsedata samt far, mor till:
Jan olofsson död 1863  
 
Födelsedata samt Far och Mor till:
 
Hustrun
 
Stina Olofdotter  död 1849
 
 
Ett av deras barn heter Jan Petter Jansson född 1815 (lerbäck)(T)
 
men vet at det fanns 3 till barn i familjen.
 
Någon som har en liten aning vart jag kan söka dessa uppgifter?

2009-02-25, 23:34
Svar #3

Utloggad Annalena Lidenskog

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2625
  • Senast inloggad: 2019-06-13, 14:08
    • Visa profil
Hej Richard!
Örebro, Lerbäck född 1815 29/10 son till
Jan Olofsson fr. Wänbygget
C:3 1801-1819 sid. 47 gid. 196.75.36200
Mvh Annalena

2009-02-25, 23:36
Svar #4

Utloggad Annalena Lidenskog

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2625
  • Senast inloggad: 2019-06-13, 14:08
    • Visa profil
Richar, jag glömde skriva att det var Jan Peter som föddes då!
Mvh Annalena

2009-02-26, 14:30
Svar #5

Utloggad Dan Gunnarsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 348
  • Senast inloggad: 2021-01-24, 09:24
    • Visa profil
Rickard,
 
Vad menar du med att Lerbäcks kyrkböcker inte finns med i Genlines arkiv?
Under Örebro län hittar du de böcker som finns i Lerbäck.
 
mvh/Dan G

2009-02-26, 14:56
Svar #6

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4782
  • Senast inloggad: 2021-06-12, 14:53
    • Visa profil
Hej!
 
Visst finns böckerna i genline, har tidigare haft detta och forskat en hel del i denna socken.
 
Här är en bild från Arkiv Digital, AI:9A s 199 Vänbygget, Solberga ägor, Södra roten.

 
C:2 Lerbäck *1779-10-02 Jan
Olof Jacobssons barn, Ånstorps ägor.
 
C:2 Lerbäck *1784-10-11 Christina
Olof Gustafssons barn i Svarthyttan.
 
Vigda F:1 Lerbäck 1810-07-20 Dr Jan Olofsson från Stenbocksfors och pig Stina Olofsdotter från Stora Svarthyttan.
 
I AI:1 s 194 Stenbocksfors, Ånstorps ägor, anges Olof Jacobsson vara född 1751. Där finns också en Jonas Jacobsson f 1747, som jag hittar i fb 1747-04-25 son till Jacob Jonsson i Ånstorp. 1753-12-21 Anna Greta, Jacob Jonsson fr Ånstorp. Hittade däremot inte Olof på angivet år eller åren närmast.
 
Olof Jacobsson avlider 1792 Enl hfl AI:2 s 243 Stenbocksfors. Hustrun Kerstin Jönsdotter anges född 1743-04-10 Lerbäck i senare hfl.
 
I Stora Svarthyttan, Gårdsjö rote AI:5A s 175 finns dessa:
Olof Gustafsson f 1736 Lerbäck
H Brita Ersdotter f 1753 Lerb
S Erik Olsson f 1772-02-19 Lerb
S Gustaf f 1778  
S D Stina f 1784-10-11  
 
Nu får du försöka leta upp dessa sidor i hfl och kontrollera uppgifterna själv i genline, här har du lite att jobba med i alla fall.
 
Mvh
 
Britt-Marie

2009-02-26, 23:01
Svar #7

Utloggad Richard Winnberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 19:21
    • Visa profil
    • winnberg.no-ip.info
 Tack för hjälpen kära Britt-Marie. Hittade allt i genline

2009-03-13, 17:37
Svar #8

Utloggad Richard Winnberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 19:21
    • Visa profil
    • winnberg.no-ip.info
Lerbäck födda 1716 - 1753 GID:196.73.3000
 
Letar efter Olof Jacobssons föräldrar men har lite svårt att se vad prästen skriver. Någon som vet var jag hittar dom?  
 
Olof Jacobsson född 1751, stenbocksfors, Ånstorps ägor  
 
samt hans Hustru Kerstin ? Krestina Jönsdotters föräldrar hon var född 1743-04-01 enligt Lerbäck hfl AI:2 sidan 243
 
Tack på förhand
 
(Meddelandet ändrat av hemlich den 13 mars, 2009)

2009-03-13, 21:01
Svar #9

Utloggad Dan Gunnarsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 348
  • Senast inloggad: 2021-01-24, 09:24
    • Visa profil
Rickard,
 
Kan inte se att det föds någon Olof Jacobsson 1751 i Lerbäck.
Den Olof som finns på det Gidnr. du anger har en far som heter Lars Andersson och föds i Giltorp.
I AI:1 sid.195 finns både Olof och Jonas Jacobsson med. Jonas är förmodligen en broder, han föds i Ånstorp
1747-04-25 fader Jacob Jonsson.
 
mvh/Dan G

2009-03-14, 08:49
Svar #10

Utloggad Richard Winnberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 19:21
    • Visa profil
    • winnberg.no-ip.info
Tack Dan Ska kontrolera saken Konstigt att jag inte hittar Olof på det födelseåret som står i Lerbäck AI:1 sid.195 får luska vidare!
 
(Meddelandet ändrat av hemlich den 14 mars, 2009)

2009-04-03, 10:23
Svar #11

Utloggad Sven Jansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 29
  • Senast inloggad: 2020-05-11, 14:38
    • Visa profil
Jag fick fin hjälp av Britt-Marie Waller att hitta rätt födelsdatum för min farfarsfarfarsfar och därmed hans far. Nu har jag via en bouppteckning lyckats hitta farfarsfarfarsfarfars maka Elisabeth Olufsdotter född 1724-09-13 sannlikt i Lerbäck som maken kom från. Jag har hittat en sida som skulle kunna vara hon, men jag lyckas inte tyda namn på föräldrarna. Bilden finns på AD Online C:1 bild 32/sid 28 eller genline 196.72.96400. Där finns en Elisabeth född i Gårdsjö, Lerbäck. Elisabeth kallades Lisken i bouppteckningen och Stina i dödboken och Elisabeth i husförhörsboken t ex AD Online AI:3 bild 17/sid 23.
Undrar om Britt-Marie kan hjälpa mig ännu en gång eller om det finns någon annan som är duktig på att tyda födelseboken?

2009-04-03, 19:40
Svar #12

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4782
  • Senast inloggad: 2021-06-12, 14:53
    • Visa profil
Hej igen Sven!
 
Jag fick leta lite i tidigare inlägg här i Lerbäck för att komma ihåg vad jag hjälpt dig med tidigare. Det var i januari 2008 här under Lerbäck och samtidigt under Hällestad (E) som jag hjälpte dig med masmästaren Olof Jansson och hans hustru Elisabeth Olofsdottter.
 
Den Elisabeth som föds 1724-09-13 i Gårdsjö, Lerbäck, fadern heter Giösta (Gösta, Gustav). Det är alltså inte rätt person. Det finns en Elisabeth född 1727-03-12 i Kopparberg, Lerbäck och fadern heter Olof Olofsson (C:1 s 39). Det är dock inte alls säkert att detta är rätt Elisabeth. I hfl Bottebo, Hällestad som är den socken du hänvisar till med uppgiften AI:3 s 23 (vilket inte står ovan) så anges Elisabeth Olofsdotter vara född 1724, men födelsesocknen anges ej. Nu är inte hfl i Hällestad helt tillförlitlig, det kan stå fel på flera år ibland.  
 
De tre barnen som masmästaren Olof Jansson och hans hustru fick föddes i Bygget, Isåsen, Lerbäck. Vid två tillfällen är Olof Carlsson och hans hustru i Skepphult dopvittnen. Hustrun heter Kerstin Olsdotter f 1722. Kan ju vara en syster, kan dock inte hitta henne i dopboken som har ett hopp mellan 1719 och augusti 1722. 1762 är Per Olofsson och hans hustru i Isåsen dopvittnen. I AI:1 Lerbäck s 78 Bygget, Isåsen finns Per Olsson f 1716 och sonen Anders f 1767 - sonen sägs finnas i Hällestad. Där finns också Gustaf Olofsson f 1723 Lerbäck och hans hustru Catharina Persdotter f 1739 Hammar. De gifter sig 1762-01-02 i Hammar, Gustaf Olofsson och Catharina Persdotter i Lafallet. Står inte där att Gustaf skulle komma ifrån Lerbäck...
 
Det jag funderar på här är om dessa personer är syskon till Elisabeth Olofsdotter...
 
Mvh
 
Britt-Marie

2009-04-04, 13:26
Svar #13

Utloggad Sven Jansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 29
  • Senast inloggad: 2020-05-11, 14:38
    • Visa profil
Hej Britt-Marie,
och tack för ditt snabba svar, jag hade på känn att det inte var rätt, men jag hade svårt för att tyda namnet.
Nu tror jag dock att jag har hittat rätt person i Tjällmo 1724-08-05 AD C:2 sid 203, fadern är soldaten Oluf, men jag kan inte tyda hans efternamn, kanske kan du hjälpa mig med det?  
Hälsningar Sven

2009-04-04, 19:02
Svar #14

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4782
  • Senast inloggad: 2021-06-12, 14:53
    • Visa profil
Hej Sven!
 
...soldaten Oluf Drotses barn Elisabets...
 
Han borde bo på Dråsa ägor i Tjällmo, anges ej var de bor. Dopvittnen från Dråsa, Kårtorp, Snaran. Soldatnamnet stavas även Dross, Dråts. Varför tror du att hon kommer ifrån Tjällmo, har du några ledtrådar som pekar åt detta håll? Namnen ovan är ju lite för vanliga för att man ska våga tro att detta är rätt Elisabeth utan att ha mer uppgifter som styrker detta.
 
Mvh
 
Britt-Marie

2009-04-05, 11:45
Svar #15

Utloggad Sven Jansson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 29
  • Senast inloggad: 2020-05-11, 14:38
    • Visa profil
Hej Britt-Marie,
 
nej jag är inte säker på att det är rätt Elisabet, men enligt dödboken i Hällestad, EI:1 sid 655, avled hon 1773-09-02 i åldern 49 år 6 veckor.
Enligt hfl i Hällestad AD C:2 sid 203 för Bottebo är hon född 1724.
För att uppnå rätt ålder enligt dödboken borde hon vara född 1724-07-22.
 
Den Elisabeth jag hittade i Tjällmo som är född onsdag 1724-08-05 är det närmaste jag kommit i grannsocknarna till Lerbäck och Hällestad. Tjällmo är ju liksom Lerbäck och Hällestad ett bergslagsområde med behov av masmästare som Olof var så han kanske sökte arbete där innan han kom till Hällestad tänkte jag.
I bouppteckningen står det Olufsdotter med ett u och det stämmer ju med fadern Oluf Drotse, av det jag sett verkar det som att den stavningen är vanlig i Tjällmo, men den kanske finns på andra ställen också.
 
Jag har försökt se om det finns en vigsel i Tjällmo mellan dem, för det var väl vanligt att man vigdes i hustruns hemsocken, men jag har inte lyckats hitta detta. I Lerbäck saknas ju vigselbok för den perioden.
 
Din fundering kring dopvittnena är intressant och kanske kan ge en ledtråd, men det verkar inte finnas någon Elisabet född i Lerbäck som kan passa in. Det är ett riktigt detektivarbete detta med släktforskning och det är väldigt fint att kunna få någon annans syn på det som man har fastnat i det brukar kunna lösa upp knuten.
 
Hälsningar Sven

2009-04-05, 11:58
Svar #16

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4782
  • Senast inloggad: 2021-06-12, 14:53
    • Visa profil
Hej Sven!
 
En liten korrigering bara, soldaten heter Olof Drots - inte Drotse. Det kan ju stå t ex Larses dotter likaså som Drotses dotter här ovan.
 
Mvh
 
Britt-Marie

2009-04-26, 22:03
Svar #17

Utloggad Richard Winnberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 19:21
    • Visa profil
    • winnberg.no-ip.info
Hej Kära vänner!!  
 
Någon som har bra pejl på Lerbäcks släkter? Jag hittar nämligen inte vad Per Viktor Jansson f. 1857-09-15\s fru Emma Kristina Johansdotter kommer ifrån!inte heller hennes föräldrar,syskon. Kanske hon kan komma från någon annan ort i vårt avlånga land.
 
Tack på förhand

2009-04-26, 22:29
Svar #18

John Sidén

Hej Richard!
Emma Kristina föddes faktiskt i Lerbäck 1862-01-31 men står inskriven i Snavlunda församlings födelsebok eftersom föräldrarna (och syskonen) var kvarskrivna i Snavlunda då trots att de faktiskt bodde i Zinkgruvan i Lerbäck (se Snavlunda C:6 1862:2). Familjen flyttade 1862 till Zinkgruvan i Lerbäck där de sedan bodde (se exempelvis Lerbäck AI:16b fol 234). Emma Kristinas föräldrar var Johan Erik Gustafsson f 1823-12-14 i Snavlunda och hans hustru Anna Cajsa Olsdotter f 1825-11-10 i Svennevad.  
Med vänlig hälsning  
John

2009-04-26, 22:37
Svar #19

Utloggad Lasse Waldemarsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5781
  • Senast inloggad: 2021-06-17, 11:42
    • Visa profil
Hej Rickard
Kollade först i 1890 och där står ju Lerbäck men hon fanns inte i scb födda i Lerbäck 1862.
kollade då hfl för Wänbygget i Lerbäck där de ska vara bosatta enl 1890
Emma ska då vara född 1862-01-31 (fortfarande i Lerbäck)  
De gifte sig enl hfl 1883-05-27
Chansade på att de gift sig i Lerbäck.
Så var det, där står att Emma Christina kommer från zinkgrufvan.
Kollade hfl AI:19A för zinkgrufvan 1881-85 sid 383
Där finns Emma Christina som född i Snavlunda
Kollade i scb födda i Snavlunda 1862
1862-01-31
Emma christina
Gustafsson Johan Erik, dagkarl
Olsdotter Cajsa vid zinkgrufvan i Lerbäck.
 
såg nu att John var snabbare och hade mer info dessutom.
 
Lasse
 
(Meddelandet ändrat av Lassew den 26 april, 2009)

2009-04-27, 15:08
Svar #20

Utloggad Richard Winnberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 19:21
    • Visa profil
    • winnberg.no-ip.info
Tack för hjälpen John och Lars

2009-04-29, 10:36
Svar #21

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4782
  • Senast inloggad: 2021-06-12, 14:53
    • Visa profil
Svar till Curt Waller:
 
Eftersom du i mail till mig meddelar att du anmält medlemskap i Rötters vänner, men ännu ej fått möjlighet att skriva här, så svarar jag dig här istället för i privat e-mail. Ev nya frågor kan du ju ställa här på forumet senare.
 
Din fråga var: Carolina Hammarlund, gift Bruno, anges i hfl Skarsta R vara född i Lerbäck 1801-06-09. Där finns också ett syskon till henne L....Hammarlund f 1807-02-07. Dessa kan ej hittas i fb Lerbäck.
 
En titt i Sv Befolkning 1890 visar att det finns en Frans Gustaf Axel Hammarlund född 1835 i Lerbäck. Han föddes 1835-10-04 Skyllbergs kvarn, Lerbäck, föräldrar mjölnaren Carl Hammarlund och h Carolina Egerström. Om man tittar på faderns födelseuppgift AI:10b s 412 Lerbäck så är Carl Hammarlund född 1803-02-17 Askersunds landsförsaml, vilket gör att man kan misstänka att han kan vara ett syskon till de personer du efterfrågar.
 
C:4 Askersunds lf s 165
1803-02-17 Carl
Mjöln. Carl Carlsson och dess hust Stina Dimberg, Ängatorps kvarn.
 
C:4 Askersunds lf s 145
1801-06-08 Carolina
Mjöln. Carl Carlsson och dess hust Stina Andersdotter, Ängatorps kvarn.
 
Familjen finns i AI:2 Askersunds lf s 208 Ängatorps kvarn. I nästa hfl finns de ej kvar, är ej strukna i AI:2.
 
Det fanns dock en uppgift på DIS som gjorde att jag hittade familjen i Lerbäck senare. Carl Hammarlund f 1764 Hammar T, d 1826 Lerbäck. Mjölnaren Carl Hammarlund avlider i Skyllbergs kvarn 1826-06-28 F:1 Lerbäck. Här är några bilder från hfl som visar familjen:
 
AI:8b Lerbäck s 25 Skyllbergs kvarn:

 
AI:7b Lerbäck s 21 Skyllbergs kvarn:

 
Man ser här att Carolina mycket riktigt har ett syskon Lovisa fött 1807-02-10, men hon är född i Snavlunda T dit familjen tydligen flyttade efter Ängatorps kvarn i Askersund. Carolinas födelsedatum har här i hfl felaktigt skrivits 9/6 istället för 8/6 så där ser du var felet har uppkommit. Carolina är inflyttad till Lerbäck från Snavlunda 1821, men återvänder dit igen 1822.
 
Mvh
 
Britt-Marie
 
Meddelandet ändrat av bmw den 29 april, 2009

2009-05-02, 11:52
Svar #22

Utloggad Richard Winnberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 53
  • Senast inloggad: 2017-11-04, 19:21
    • Visa profil
    • winnberg.no-ip.info
Hej kära vänner vet någon Vänbyggets torp finns fotograferat?

2009-05-04, 07:38
Svar #23

Utloggad Erik Ölund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 412
  • Senast inloggad: 2016-01-31, 17:35
    • Visa profil
Carl Oskar Adamsson? Ekberg 1861 uppges vara född i Lerbäck.
Genline ger 4 alternativa föräldrar
J. Jansson 11/2
C.V? Olsson 19/5
A. Nilsson 14/7
oä  26/4
Vilka är rätt?

2009-05-04, 09:45
Svar #24

Utloggad Dan Gunnarsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 348
  • Senast inloggad: 2021-01-24, 09:24
    • Visa profil
Hej,
 
Du hittar Carl Oscar Adamsson i Hfl AI:18C sid.1301. Han uppges där vara
född 14/7 1861. En titt i C:6 ger då att han föddes i Lund, Lerbäck.
Fadern var statdrängen Adam Nilsson och modern Chatarina Lovisa Carlsdotter.
Du kan hitta familjen i AI:15B sid. 320, de flyttar därifrån vidare till
sid.609 i AI:15C år 1863.
mvh/Dan G

2009-05-06, 18:17
Svar #25

Utloggad Curt Waller

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2010-08-03, 20:58
    • Visa profil
Hej
Och hemskt mycket tack till Britt-Marie Waller för den långa hjälpen ovan, nu har jag lyckats komma in på forat och kanske behöver med hjälp framöver tex med Carl Hammarlund f 1764 Hammar (T), d 1826 Lerbäck och hans föräldrar?
mvh/Curt

2009-05-06, 20:18
Svar #26

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4782
  • Senast inloggad: 2021-06-12, 14:53
    • Visa profil
Hej Curt!
 
Det födelsedatum som anges i hfl ovan för Skyllbergs kvarn är lite felaktigt. I hfl för Ängatorps kvarn, Askersunds lf AI:2 s 208 anges mjölnaren Carl Carlsson vara född 1764-11-21. Där hittar jag honom också mycket riktigt i Hammars födelsebok, son till Carl Ragvaldsson och hust Karin Olofsdotter vid Aspa (C:3 Hammar s 100). Även i hfl AI:1 Ängatorp s 269 finns Carl Carlsson f i Hr = född i Hammar, 1764-11-21, fr Hr 96 = från Hammar 1796.
 
Jag lägger mer info under Hammar istället för ordningens skull...
 
Mvh
 
Britt-Marie

2009-07-09, 01:50
Svar #27

Utloggad Lena Moberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 87
  • Senast inloggad: 2013-11-07, 22:21
    • Visa profil
Hallå !
Söker efter föräldrarna till Chatarina Jacobsdotter f. 7/5 1791 Lerbäck.  
Hon var gift med Jan Andersson f. 1784 Lerbäck.
Mvh Lena

2009-07-09, 06:45
Svar #28

Utloggad Harriet Hogevik

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 721
  • Senast inloggad: 2013-03-05, 06:25
    • Visa profil
Hej! Catharina döptes 8 maj som dotter till Jacob Jacobsson i Estabo (?stavning?)Vittnen: Petter Pehrsson o dess hu Eva maria Carlsdtr Fb Lerbäck C2. I Hfl AI:3b framgåt även moderns namn: Maja Olsdtr f-56 samt faderns födelseår Jacob Jacobsson f -48. De avflyttar 1797 till Kull utan att några syskon till Catharina tillkommit.
Mvh Harriet

2009-07-09, 07:32
Svar #29

Utloggad Anita Thörnroth

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 134
  • Senast inloggad: 2018-01-26, 10:40
    • Visa profil
Hej Lena!
Syster tillkom till Catharina 1997-07-11 Anna Stina i Kull.
Modern Maja Olsdotter är född i Godegård 1756.
 
Lycka till.
Mvh
Anita

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser






Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna