ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Edna Browns två flickor  (läst 321 gånger)

2019-02-26, 18:00
läst 321 gånger

Utloggad Ingemar Gollungberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1105
  • Senast inloggad: 2024-03-14, 17:40
    • Visa profil

Edna Petersson emigrerade från Klövedal 1898 till NY. Hon gifte sig 1903 med George F Brown som kommit från England samma år som Edna. De fick troligen 5 barn, men kanske bara tre. Det är detta som är det stora frågetecknet. I Census 1910 och 1920 finns tre pojkar uppräknade men 1930 tillkommer två flickor som rubr som döttrar. De heter Johanan 16 år och Mary 14 år. Efter det vet jag inget mera. Jag har lyckats få kontakt med några av Ednas barnbarn men de vet inget om att det funnits två flickor i familjen.


Kan det vara så att det inte var deras? Jag har inte lyckats spåra dem senare. Kanske de gifte sig men deras efternamn var ju väldigt vanliga. Att försöka hitta någon Mary från Manhattan, som var född 1916, i vigselboken är kanske inte det lättaste. Hur gör man? Någon sa att de kan vara släktingar som tillfälligt bott hos dem på Manhattan.
Jag är tacksam om jag kan få lite hjälp med tänkandet här. Jag har ingen prenumeration hos Ancestry eller annat men har letat mycket på Family Search.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna