ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Andersdotter, Ingar  (läst 740 gånger)

2019-02-07, 20:30
läst 740 gånger

Utloggad Viveca Andersson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 19
  • Senast inloggad: 2023-04-20, 12:06
    • Visa profil
Hej! En av mina anor på min farmors sida hette Ingar Andersdotter, född 1784 7/4 i Stättehuset, Kågeröd. Hennes föräldrar var Anders Pehrsson och Anna Pehrsdotter. Jag har hittat på DDSS att de gifte sig 1781 7/4.
Men - jag kan inte hitta några lämpliga "kandidater" som föräldrar till Anders Pehrsson.
Jag har kollat Inflyttningsregistret på DDSS men hittar ingen som passar in där heller.
Tacksam för hjälp!
Med vänlig hälsning, Viveca

2019-02-08, 11:22
Svar #1

Utloggad Lars-Åke Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 759
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 23:13
    • Visa profil

Närmaste socknar till Kågeröd är Stenestad, men enligt DDSS finns här ingen kandidat att vara Anders Perssons fader. Halmstad(Skåne) gränsar också till Kågeröd, men här finns inte heller någon kandidat. I Norra Vram börjar kyrkböckerna betydligt senare.


Jag tror att du ska söka i Ekeby, som också gränsar till Kågeröd. Om jag inte missminner mig ligger Stättahus nära Ekeby, som har ett flertal kandidater till Anders Perssons föräldrar.


Med vänlig hälsning Lars-Åke
Lars-Åke Johansson

2019-02-08, 20:18
Svar #2

Utloggad Viveca Andersson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 19
  • Senast inloggad: 2023-04-20, 12:06
    • Visa profil
Hej Lars-Åke! Tack för ditt svar. Jag skall ta en titt på Ekeby!
Med vänlig hälsning, Viveca

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna