ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hillerström till Rydaholm  (läst 700 gånger)

2018-08-22, 20:16
läst 700 gånger

Utloggad Thomas Kristiansen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 254
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 21:54
    • Visa profil

Sven Håkansson Hillerström flyttar 1780 med familj till Rydaholm från Kävsjö. Hur ska man kunna hitta dom när det finns många hundra sidor att leta i utan register. Om någon har sett dom i sina rullor, så är det guld.
Sven med fru Elin Månsdotter ska dö i Rydaholm 1800, Men det hittar jag inte heller.

2018-08-22, 21:47
Svar #1

Utloggad Eva Dalin

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 15328
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 10:03
    • Visa profil
Det finns register men det gjordes upp efter att boken levererats till landsarkivet
så det är inte med i Riksarkivets bilder. 
Registret finns i Arkiv Digtals avfotografering, men yrkesdelen där  innehåller ingen glasmästare, tyvärr.

2018-08-23, 16:58
Svar #2

Utloggad Thomas Kristiansen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 254
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 21:54
    • Visa profil
Tack så jättemycket för att du tittade Eva! Jag får lägga en helg och titta igenom hela husförhörslängden. :)

Vet inte hur jag fick min fråga under läshjälp, kanske går att flytta den till församling där den hör hemma?

Med vänlig hälsning Thomas

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna