ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Söker mina farföräldrar från Pilsen och Tachov  (läst 1291 gånger)

2018-06-11, 13:37
läst 1291 gånger

Utloggad Kent Kreuzer

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2024-01-19, 11:56
    • Visa profil
Hej I forumet!
Jag söker efter mina farföräldrar som kommer från Pilsen i Tjeckien men dom flyttade senare till Neulosimthal ( Jedlina ) min farfar hette Michael Kreuzer och farmor Elisabeth Kreuzer. Min farfar dog 1956 och farmor 1969, min Pappa som heter Ernst Kreuzer är född i Tachov 1926, jag har sökt alla vägar jag kan hitta men ingenting, så är det någon här som vet eller kan ge tips eller råd hur jag ska gå tillväga, jag är med och håller på att utforska våran släkt i myheritage.

 :D //Kent
// Hälsningar
Kent Kreuzer

2018-11-02, 18:40
Svar #1

Utloggad Ulrika Svensson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 49
  • Senast inloggad: 2024-03-03, 17:16
    • Visa profil
    • vikhult.se

Hej!
Det finns en länk i ett annat inlägg under Böhmen, tittade just på det eftersom jag söker församlingar runt Prag.
[font=&amp][/font]

Hälsningar
Ulrika

2018-11-03, 09:52
Svar #2

Utloggad Suzanne Wernersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 584
  • Senast inloggad: 2022-05-19, 06:08
    • Visa profil
    • forskningpajemjo.blogg.se
Hej
Du skriver att du har försökt alla vägar, frågan är om du har kollat Justitiedepartementet och Statens utlänningskommission, dessa arkiv hittar på NAD, så du kan se närmare vilka volymer du behöver beställa.  https://riksarkivet.se/person-utlandsk-bakgrundBästa hälsningarSuzanne

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna