ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bergsman Måns Håkanssons barn  (läst 565 gånger)

2018-01-12, 11:50
läst 565 gånger

Utloggad Marianne Westman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 360
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 21:25
    • Visa profil
God fortsättning!


Sitter här med ett litet problem, som jag hoppas kunna få hjälp med.


Enligt CD Smeder i Värmland och Dalsland får Måns Håkansson i Kapellheden, Brattfors flera barn bl a en dotter Kristina född 1681 och en son Håkan född 1685.


Håkan är bergsman han också och gift med Kerstin Nilsdotter, han dör 1741 och hon 1755, båda i Lungstorp.


Kristina nämns i CD men bara att hon är född. Och här kommer då mitt problem.


Jag har en Kerstin Månsdotter gift med Nils Henriksson i Fallet, Brattfors AI/1 Bild 47 Sid 9 (SVAR). Båda står antecknade som döda. Hon återfinns 1744-04-21 i Brattfors C/1 sid 364, och uppges då vara 63 år. Nils hittar jag inte i DB.


Skulle "min" Kerstin kunna vara Måns Henrikssons dotter Kristina, som föds 1681? Hur ska jag kunna hitta och styrka en sådan sak om jag är på rätt spår?


Hälsningar
Marianne




Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna