ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Frans Oskar Johansson f.1864 15/1 d.1950 20/2 ,var i Blekinge kom han i från?  (läst 695 gånger)

2004-08-29, 18:50
läst 695 gånger

AGNETA WELLERFORS

Hej jag undrar vart i Blekinge Frans Oskar Johansson f.1864 15/1 d.1950 20/2 var född(min momors far) och vilka hans familjemedlemmar var? Det enda jag vet var att hans far var fiskare. Jag har fått information om att jag kan söka vidare i födelseböcker och i en husförhörslängd men var finner jag dem? Tacksam för svar från en sökare. Mvh Agneta

2004-08-29, 20:18
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Kan detta vara din Frans Oskar?
 
Ur Sveriges befolkning 1890
Post 1707855
 
Johansson, Frans Oskar
Skräddare
 
f. 1864 i Karlskrona stadsförs (Blekinge län, Blekinge)
 
Ogift man, ensam i familjen
 
20:de Qvarteret
Karlskrona stadsförs (Blekinge län, Blekinge)
 
Födelseort i källan: Karlskrona Stads
 
Ende Frans Oskar Johansson som var född i Blekinge.
 
För mer söktips etc, klicka på den blå loggan i övre vänstra hörnet, då hamnar du på Rötters förstasida, rulla dig nedför sidan, så hittar du Nybörjartips.

2004-08-30, 17:10
Svar #2

AGNETA WELLERFORS

Hej Elisabeth! Tack för dina uppgifter och upplysningen. Det kan vara min mormors far du skriver om för han var skräddare till yrke men han var inte ogift han var gift med Selma Mathilda Johansson (född Vigren)min mormors mor. Även hon var född i Blekinge( har uppgifter sen tidigare om henne). Han kan ju ha gift sig efter dateringen du hittat. Mvh Agneta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna