ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Christina Öhrenbergs/Örnbergs föräldrar sökes  (läst 557 gånger)

2017-04-10, 08:37
läst 557 gånger

Utloggad Kent Persson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 118
  • Senast inloggad: 2023-11-17, 06:47
    • Visa profil
    • Perssons hemsida

Hej,


Jag söker föräldrarna till Christina Öhrenberg/Örnberg, född (enligt HFL) 1781-02-25 i Kristianstad, död 1847-06-02 i Stora Köpinge.


Jag har ett uppslag, som jag tyvärr inte får ut något av:


Christina och hennes make Jöran Wessel har en styvson Johan Peter, född 1798-11-20 i Ystads Sankta Maria, död 1818-04-03 i Stora Köpinge.


Denne Johan Peter har en moder som heter Johanna Christina Öhrenberg, född 1759-11-10 i Ystads Sankta Maria, död 1811-03-10 i samma församling.


Att Christina och Johanna Christina är släkt är väl ganska klart, men hur? Christina är inte Johanna Christinas dotter, det framgår av Johanna Christinas bouppteckning. Johanna Christina har några bröder, så det kan ju vara så att hon är faster till Christina. Årtalsmässigt stämmer det ju bra.


Hur kommer jag vidare?


Med vänlig hälsning,
Kent Persson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna