ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Andersson  (läst 905 gånger)

2017-03-23, 19:28
läst 905 gånger

Utloggad Rolf Bengtsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2020-11-17, 15:43
    • Visa profil
Hej,
Min farmors morfar Anders Andersson är enligt husförslängd Larv född 19/1 1819. Hans föräldrar enligt födelseboken Anders Malm och Maja Magnusdotter i Marbogården Slättås. I husförslängden för Marbogården hittar jag Anders Andersson f 9/1 1819 men föräldranamnen, Anders Larsson f 1775 och Maria Månsdotter.
Något är fel. Tacksam om någon kan hjälpa mig.
Hälsningar Rolf Bengtsson

2017-03-24, 07:08
Svar #1

Utloggad Helge Svantesson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 265
  • Senast inloggad: 2022-12-13, 19:25
    • Visa profil
Hej Rolf!
Det är samma personer. Anders var soldat fram till 1815 med namnet Malm. Hans far och även farfar hette Malm. Maja eller Maria liksom Magnusdotter eller Månsdotter är samma namn. Det var hur prästen tyckte hur det skulle skrivas. Var jag kunde se vid en snabb titt i mitt register så är Anders (1819) farmorsfarfar Per Andersson som är stamfader för vad vi kallat Per Lagersgårdssläkten från Längjum. Min svärdotter härstammar också från denna släkt. Är du intresserad av mer uppgifter så skicka direkt till min epost.
Hälsningar Helge

2017-03-24, 10:38
Svar #2

Utloggad Rolf Bengtsson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2020-11-17, 15:43
    • Visa profil
Hej Helge,

Stort tack för detta. Jag är mycket intresserad av mer information från denna byggd. Hela min släkt på pappas sida kommer från Larv, Längjum, Lundby, Tråvad och Vedum.

Vilken e-post adress har du?

Bästa hälsningar
Rolf

2017-03-24, 14:28
Svar #3

Utloggad Helge Svantesson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 265
  • Senast inloggad: 2022-12-13, 19:25
    • Visa profil
helge.svantesson1@telia.com
Kolla om den finns under min profil. Den brukar komma fram om man är inloggad.
Hälsningar
Helge

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna