ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ulfsbo  (läst 911 gånger)

2017-02-01, 20:11
läst 911 gånger

Utloggad Daniel Toorvald

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 38
  • Senast inloggad: 2024-04-15, 19:28
    • Visa profil
Jag söker efter äldre fotografier över Ulfsbo och alla dess byggnader.
Någon som har detta eller kort på vissa byggnader?

Det skulle även vara intressant att ta del av berättelser från personer som nu bor vid platsen eller som har haft släkt boende där.

2017-02-06, 20:50
Svar #1

Utloggad Arnold Sigonius

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 102
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 18:53
    • Visa profil
Hej!

Jag har inga foton avseende Ulfsbo. Men jag undrar en annan sak........

Min fars farmor talade om släkt i Ulfsbo, och hade en skröna inom släkten från Ulfsbo. Hon bodde i Ölmstad, men jag har inte hittat någon koppling till Ulfsbo. Det vore roligt att få kontakt med någon, som forskat i Ulfsbo och sett om det finns någon kontakt till Ölmstad.
Jag har hittat en kontakt med Ryd Adelöv; En förfader Lars Larsson född 1749 i Ölmstad och död 1808 i Ryd Adelöv. Hans hustru Ingrid Månsdotter var född 1765 i Duvebo. De hade en son Lars Larsson, född 1790 som flyttade "tillbaks" till Ölmstad. han flyttade till Södra Långeberg, Ölmstad 1816 och dog där 1833.

Tacksam för tips på något, eller någon som släktforskar i Ulfsbo eller Ryd.

Med vänliga hälsningar
Arnold Sigonius

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna