ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Weddig - Weddich  (läst 851 gånger)

2016-06-20, 18:51
läst 851 gånger

Utloggad Sven Borg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 884
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 22:49
    • Visa profil
    • www.borgfamilien.com
Dette fornavnet har fulgt familien Borg (min slekt) siden midten av 1600 tallet frem til i dag.
I dag brukes det stort sett som mellomnavn men i tidligere tider var det brukt som fornavn.
Det er ikke ofte, om noen gang, jeg har sett dette fornavnet om det ikke var familie.
Noen som har en aning om hvor navnet kan komme fra?  Ikke typisk nordisk navn, eller???


mvh
Sven Borg

2017-10-29, 09:49
Svar #1

Utloggad Henry Gabrielsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 168
  • Senast inloggad: 2022-01-05, 08:45
    • Visa profil

Hej, Sven!
Jag tror att jag har svarat dej innan, men gör gärna en repris. Min hustru är av släkten Borg. Elisabeth Borg gift med Börje Olsson i Hede hade en son som hette Daniel Edvin. Sonen tog sedemera namnet Fjellberg, då han var uppväxt på Fjälla i Hede.

2017-10-29, 11:20
Svar #2

Utloggad Sven Borg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 884
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 22:49
    • Visa profil
    • www.borgfamilien.com
Hei Henry,


Jeg kan ikke finne ut om du har svart meg på noen av mine innlegg angående slekten Borg, men det er jo ikke umulig at det ligger et svar fra deg ett eller annet sted som jeg ikke finner igjen.  Den siden av slekten Borg, Elisabeth Borg som var gift med skräddaren Börje Olsson, har jeg hatt store problemer med å finne ut av.  Jeg har stort sett greid å finne ut av hele slekten, men det er noen grener som fortsatt er vanskelig å finne ut av.  Jeg vil gjerne komme i kontakt med deg om denne grenen av slekten Borg.  Du kan sikkert hjelpe meg med informasjon om etterkommere.  Jeg vil gjerne sende deg en oversikt over det jeg har om etterkommere.  Sender deg en PM med min epost adresse, og fint om du kan ta kontakt med meg der.


Sven

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna