ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bouppteckningsregister  (läst 786 gånger)

2016-04-21, 13:19
läst 786 gånger

Utloggad Marianne Elfström

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 3704
  • Senast inloggad: 2024-02-26, 15:49
    • Visa profil
Hej!

Jag undrar om det finns något bouppteckningsregister där man kan hitta någon som bodde i Eskilstuna Kloster eller däromkring?
I så fall vore jag mycket tacksam om någon ville kolla om det finns någon bou efter låssmed Aron Holtz f 1774-11-22. Jag vet inte när eller var han dog.
Enligt en anteckning jag har hette hans hustru Maja f 1776, och barnen  Anna Catharina f 1797, Johanna f 1801 och Maja Lovisa f 1803. Jag undrar när han dog och om han fick fler barn.

Mvh
Marianne



Jag börjar bli osäker på var jag hittat dessa uppgifter som jag antecknat.
De hittades när jag letade efter något helt annat och jag skrev bara upp namnen i förbifarten utan källa.
Nu ser jag att dottern Maja Lovisa föddes 1803 i Vedevåg, Lindesberg. Föräldrarna var fabriksarbetaren Aron Holtz och Anna Catharina Örberg(?). Men inte heller där finns något boureg på nätet.


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna