ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Äldre inlägg (arkiv) till 31 maj, 2012  (läst 3599 gånger)

2010-08-27, 14:01
läst 3599 gånger

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Tack Chris! Det är ganska dålig information om lokalerna på http://www.sfd2010.se/. Upptäcker att Anbytarforum IRL liksom andra föredrag är i Conventum Konferens, en helt annan lokal flera kvarter bort från Conventum Arena där utställningarna är. Bara att hoppas att någon besökare hittar fram till oss så det inte bara blir en intern moderatorträff.
 
(Meddelandet ändrat av zzz 2010-08-27 14:17)

2010-08-27, 14:05
Svar #1

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil
Det var inte så lätt att se på den sajten heller. Fast det verkar inte vara flera kvarter mellan dem.

2010-08-27, 14:17
Svar #2

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Jo, det tycker jag nog. Se här
http://www.conventum.se/om-oss/hitta-till-och-parkera-i-orebro/index1,243.htm
 
Man får tydligen gå någon smal gränd eller gata söderut och sedan passera Näbbtorgsgatan för att komma från Conventum Arena till Konferens.
 
Oj, upptäckte att jag råkat skriva Kongress i förra inlägget, men har ändrat det nu.

2010-08-27, 14:48
Svar #3

Utloggad Chris Bingefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11832
  • Senast inloggad: 2024-02-28, 15:20
    • Visa profil

2010-08-27, 22:40
Svar #4

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2046
  • Senast inloggad: 2023-10-20, 18:52
    • Visa profil
Nej, det är inga avstånd att tala om.  
 

 
Från Conventum Arena (1) till Kongress (2) och Konferens (3) är det 50 resp. 175 m. Dessutom kan man gå igenom Kongressbyggnaden, genom en förbindelsegång till Konferens och alla föreläsningarna (utom Jan Mårtenson och Christopher O'Regan imorgon som hålls i Kongressen, 1 500 platser).
 
Har f ö länkat till lite bilder från  Släktforskardagarna - första dagen.

2010-08-28, 11:05
Svar #5

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Tack Leif! Bra att det finns en förbindelsegång, som förhoppningsvis är väl utmärkt. I morgon kommer jag och testar live.

2010-08-28, 12:08
Svar #6

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Av en slump hittade jag en länk till planskissen över utställarna på Arkiv Digitals hemsida.
 
http://www.sfd2010.se/images/stories/blanketter/2010-08-19_SFD-Arenan.pdf

2010-08-29, 22:07
Svar #7

Utloggad Paola Grafström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 224
  • Senast inloggad: 2022-03-11, 15:23
    • Visa profil
Hejsan alla släkforskarvänner!
 
Då var det över för vår del i Örebro och vi lämnar över till Norrköping.
Trots de oklarheter som varit uppe här så hoppas jag att ingen avstod från att komma till Örebro, för jag tror de flesta var nöjda med sitt besök. Alla jag mött och pratat med har varit nöjda och glada i alla fall.
 
Det har varit en fantastisk resa med planeringen och det är med en stor tomhet jag nu inser att det är över.
 
Ett stort tack för ett glatt bemötande från flera av er här på forumet som jag fick träffa live!
 
Lycka till Norrköping!
 
Mvh
Paola

2010-08-30, 11:04
Svar #8

Utloggad Maria Hellström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 112
  • Senast inloggad: 2018-02-11, 14:18
    • Visa profil
Nu svarar jag på mitt gamla meddelande där jag skrev:
 
Hmmm, jag börjar undra om jag har missförstått vad släktforskardagar är för något när jag läser något inlägg om utflykter. Jag trodde att släktforskardagar är att man sitter och släktforskar där på stället. Eller?  
 
Nu har jag varit på mina första släktforskardagar i mitt liv och jag hade nog missförstått det hela lite grann ser jag nu. Det fanns visst chans för både släktforskning, få hjälp med släktforskning/program, kolla på montrar, gå på utställningar och krönikespel och för att inte tala om alla intressanta föredrag. Jag hade aldrig kunnat drömma om ett så digert program!!  
 
Jag var så lockad av alla föredragsämnen så för mig fanns inte tid för vare sig släktforskning eller utställningar. Jag hade nästan behövt en vecka för att hinna med allt intressant, det gällde verkligen att prioritera. Jag är mycket glad att jag åkte iväg och ser redan fram emot alla kommande års släktforskardagar. Så, tack Örebro för 2 underbara dagar!!! :-)

2010-08-30, 11:54
Svar #9

Utloggad Anders Berg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7651
  • Senast inloggad: 2022-06-06, 18:37
    • Visa profil
    • Scangen
Tack för ett väl genomfört evenemang!

2010-08-30, 21:10
Svar #10

Utloggad Sven Luthman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 81
  • Senast inloggad: 2013-06-14, 09:39
    • Visa profil
    • www.genealogi.nu
Hej,
 
Det var väldigt länge sedan som jag var inne på Anbytarforum och skrev något, detta då min lediga tid sista 1½ året gått till att förbereda det som skedde i helgen. Många glömmer bort att arrangörerna av släktforskardagarna är amatörer när det gäller att ordna så här stora saker och gör allt arbete på sin fritid utan betalning. Dessutom gör vi det bara en gång då släktforskardagarna sedan vandrar vidare till en ny plats.
 
Anläggningen i Örebro som heter Conventum består av 3 byggnader i anslutning till varandra. Vi använde alla 3 under lördagen. Hur skulle vi då ha kunnat undvika att man var tvungen att flytta sig några meter mellan byggnaderna för att vara med på de olika programpunkterna??
 
Mässlokalen (Conventum Arena) var den största i Släktforskardagarnas historia (byggnaden är på 4.800 kvm och utställningsytan är 3.800 kvm - Norrköping har mindre än ½ nästa år) och vi hade 103 utställare på plats (också det ett rekord). De fick svara på en enkät och betygsätta 18 frågor, snittet på slutbetyget (sista frågan) från de 41 enkäter som lämnats in så här långt är 4,5 (lägsta 3,5). Platsen för invigningen, de två huvudföreläsarna och stämman var i en kongress-sal som rymmer 1.500 personer och det var ca 1.200-1.300 personer närvarande på dessa enligt uppgift, har det varit fler något tidigare år?
 
Den preliminära siffran över besöksantalet för lördag-söndag är drygt 5.100 st.
 
Vi var medvetna om, och har påpekat det på hemsidan att föreläsningarna senare under lördagseftermiddagen skulle bli fullsatta så man var tvungen att infinna sig i god tid för att komma in. Vi använde de 3 största konferenssalarna i anläggningen. Om vi skulle ha hyrt den teaterlokal som också finns i byggnaden hade lokalkostnaden ökat kraftigt. Då många anser att 40 kr är för mycket för en dag med fullspäckat program, hur skulle en sådan ökad kostnad ha betalats??
 
Vår e-postadress till info (at)...  har sedan hemsidan startades förra året endast fått 31 mail med frågor. Varför inte fler om ni saknar kunskap eller inte hittat informationen på hemsidan??
 
Nu önskar vi Norrköping lycka till och firar samtidigt 25-årsjubileum för detta arrangemang. Vi ses där :-)
 
Med vänlig hälsning
/Sven

2010-09-02, 16:23
Svar #11

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Jag gör som några redan gjort, skickar ett stort TACK till alla i Örebro med omnejd som gjorde släktforskardagarna till en klang- och jubelföreställning. Superbra och ändå inte överdrivet, trevliga männsikor även när det var körigt och allt fungerade

2010-09-02, 20:48
Svar #12

Utloggad Paola Grafström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 224
  • Senast inloggad: 2022-03-11, 15:23
    • Visa profil
Hej alla!
 
Härligt att ni är nöjda, och nu ligger lite bilder ute på hemsidan. Fler kommer. Jag bara ler! Det var så kul! Tänk att Norrköping har sitt kvar! Jag är så avundsjuk!
 
Glada Hälsningar
Paola

2010-09-03, 08:23
Svar #13

Utloggad Michael Lundholm

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 745
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 15:53
  • https://lundholm.me
    • Visa profil
    • Släktforskning och personhistoria
Jag instämmer i lovorden. Arrangemangen var utmärkta och särskilt mässlokalen med sin yta och rymd gjorde att man som utställare faktiskt hade syre och en behaglig temperatur. Som organisatör av ett föredrag, AF IRL, kunde jag också konstatera att allt var välorganiserat med många frivilliga som såg till att allt fungerade.
 
Ett misstag som jag dock tycker många organisatörer av släktforskardagarna gör är att man överdriver mängden och inte minst volymen på underhållningen under banketten. Det är visserligen trevligt med ett avbrott men det får inte bli för mycket eftersom det man helst vill göra under middagen är att prata med sina vänner och bekanta. Med en lättare hörselskada tycker jag också att den elektroniskt förstärkta ljudvolymen lätt blir för hög. Jag blev både i år och förra året tvungen att gå ut ur lokalen.
//Michael Lundholm

2010-09-03, 16:26
Svar #14

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Även jag instämmer i ovanstående. Dock uppstod lite problem med var och hur entréavgiften skulle gälla. En aningen häftig diskussion om detta uppstod i början av ordförandekonferensen och förbundsordföranden Barbro Stålheim blev tvungen att ljuta olja på vågorna. På söndagen tog en en hårt arbetande funktionär i en utställande förening en paus för att åhöra ett föredrag. Hon löste entréavgift 40 kronor strax utanför föredragslokalen. Väl framkommen till lokalens entrédörr upplystes hon om att lokalen var fullsatt och att hennes just betalade entréavgift absolut inte kunde återbetalas!!! Efter en lång diskussion med flera släktforskardagsfunktionärer återbetalades slutligen avgiften. Så här ska det inte vara! Hoppas att någon lämplig förbundsstyrelsefunktionär klargör detta med nästa års arrangörer.

2011-08-25, 18:11
Svar #15

Utloggad Paola Grafström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 224
  • Senast inloggad: 2022-03-11, 15:23
    • Visa profil
Hejsan alla!
 
ÄNTLIGEN är det dags igen!  
Jag kan inte låta bli att skriva längre. Med ett leende på läpparna, och med vår underbara helg i Örebro i nära minne förra året, skriver jag detta. Det ska bli fantastiskt kul att vi ses igen alla släktforskare, och känner spänningen och fjärilarna i alla magar som Norrköpings-folket har just nu.  
 
Jag vill vara den första att här önska er LYCKA TILL!!
 
Vi ses imorgon!
 
Hälsningar
Paola i Örebro

2011-08-29, 09:55
Svar #16

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Ett stort TACK till alla i Norrköping som under längre eller kortare tid arbetat med Släktforskardagarna. Ni har lagt ner ett oerhört arbete, mycket som vi andra säkert inte ser eller förstår, för att skapa dessa fantastiska dagar.
 
Än en gång, TACK, och så kan jag skicka med en hälsning till Gävle: Lycka till med ert arbete!

2011-08-29, 10:07
Svar #17

Utloggad Sven Luthman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 81
  • Senast inloggad: 2013-06-14, 09:39
    • Visa profil
    • www.genealogi.nu
Även jag vill TACKA Norrköpings-föreningen för arrangemanget av Släktforskardagarna 2010.  
 
Med tanke på att det hela tiden är olika förutsättningar på varje ort så är det svårt att jämföra. Som utställare så var jag inte på någon föreläsning och kan därför inte kommentera hur biljett-systemet fungerade. Under lördagen gick biljetterna åt väldigt snabbt och de som inte var på plats direkt på morgonen fick aldrig någon chans.
För oss utställare så var vi utspridda på 4 olika lokaler och antalet besökare ute i flygeln var betydligt lägre än inne i huvudbyggnaden. Undrar hur de som var på övre plan i flygeln hade det med besökare??
Då vi var precis bredvid släktsök så kunde jag konstatera att de hade det lugn uppe på scenen, oftast bara enstaka personer som fick hjälp (i Örebro var det kö)- berodde det på att det var svårt att hitta ut till flygeln?
Det var dåligt markerat var gången började och den var också lite speciell, med fukt på väggarna och ganska mörk.
Nu får vi samla intrycken och utvärdera vårt eget arbete i montern. Ta hand om de nya indexerare som registrerade sig och se fram emot vad Gävle och DIS-Mitt har att bjuda på nästa år :-)
 
Hälsningar
Sven (som var i FamilySearch-montern).

2011-08-29, 11:40
Svar #18

Utloggad Tord Påhlman

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2085
  • Senast inloggad: 2017-11-13, 21:51
    • Visa profil
Instämmer med Mats ovan, TACK! Man kan ju ha synpunkter på de olika detaljerna, omöjligt att få ett arrangemang helt perfekt. Men, redan förra året (och även kanske ännu tidigare) var det problem med platsera till föredragen. Det borde man försöka lösa till kommande dagar i Gävle. Kan man inte dubblera, så att i varje fall populära föredrag hålls både på lördag och söndag? Det skulle även ge oss som står i monter och/eller deltar i stämman en chans att åhöra vissa föredrag. Dessutom skulle det kanske kunnna bidra till att besöksantalet fördelas jämnare över lördag och söndag. Med hittillsvarande system är det ju alltid många fler besökare på lördagen än på söndagen. Något att tänka på inför släktforskardagarna i Gävle nästa år.

2011-08-29, 16:26
Svar #19

Utloggad Paola Grafström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 224
  • Senast inloggad: 2022-03-11, 15:23
    • Visa profil
Ja då vill jag naturligtvis också TACKA Norrköping för en underbar helg.  
 
Det var jättekul och trevlig stämning hela tiden.  
Nu får ni vila upp er, smälta alla intryck och njuta av alla goda minnen.
 
Helgen gick för fort bara, men snart är vi i Gävle. Jag längtar redan...
 
Så då återstår bara: Lycka till Gävle!
Vi ses nästa år!
 
Hälsningar
Paola i Örebro

2011-11-15, 13:53
Svar #20

Utloggad Sven Luthman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 81
  • Senast inloggad: 2013-06-14, 09:39
    • Visa profil
    • www.genealogi.nu
Vad händer i Gävle om några (10) månader??
 
Vi har nu kommit fram till mitten av november och informationen om Sfd2012 lyser med sin frånvaro.  
Hemsidan har i månader sagt Kommer snart ...
 
På DIS Mitt's hemsida finns det några få rader som säger:
Temat är ATT RESA
- med båt, med tåg
eller hästskjuts.
 
Här på Rötter så har den sida som finns för släktforskardagarna inte uppdaterats på över 1 år
http://www.genealogi.se/forbund/slaktdagar.htm
 
Med tanke på att detta är Sveriges största arrangemang för släktforskning så borde informationsgivningen från alla parter lyftas åtskilliga nivåer.
 
Soliga hälsningar
/Sven  
(Som väntar ivrigt på information)

2012-03-15, 19:49
Svar #21

Utloggad Bo Nordenfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5381
  • Senast inloggad: 2024-03-03, 16:35
    • Visa profil
Idag läser vi på nyhetsplats:  Projektledningen för Släktforskardagarna 2012 (SFD2012) i Gävle har tecknat ett huvudsponsoravtal med Ancestry.se. Avtalet innebär att SFD2012 kommer att erbjuda alla besökare ett arrangemang av hög kvalité och med ett fördelaktigt inträdespris till släktforskarmässan, Släkt-Sök och andra aktiviteter.  Så vi kan kanske räkna med att föreningarnas representanter till årsmötet slipper hosta upp inträde vid inpassering till lokalerna - som det ju var i Norrköping. Och kanske Ancestry kan ge sina abonnenter några kronors rabatt på inträdet? Vad kan vi räkna med för biljettpris?

2012-05-21, 20:30
Svar #22

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Victor Örnbergs Hederpris brukar utdelas under Stämmobanketten på Släktforskardagarna
 
Det var med förvåning och bestörtning som jag läste i nyaste Angeläget (1/2012) [finns för nedladdning på Rötter] där ordförande Barbro Stålheim skriver:  
 
I skrivande stund är ännu ingen Örnbergspristagare utsedd. Nomineringar till det priset som de övriga priserna har nästan lyst med sin frånvaro i år. Örnbergspriset ska stå för hög kvalitet inom släktforskningen. Förbundsstyrelsen menar att det är bättre att avstå att dela ut priset ett år om underlaget för beslut är för litet.
 
Vi i Svenska Genealogiska Samfundet anser nog att den kandidat vi nominerade, var väl så meriterad som  någon av de andra Örnbergspristagarna genom åren, och mer meriterad än somliga av dessa.
 
[Jag vill inte nämna hans namn, då han inte känner till att han blivit nominerad, men det är en man som doktorerat på en avhandling som bygger på hans mångåriga släktforskning, som varit aktiv släktforskare sedan 1970-talet, som skrivit goda handledningar till arkiv, och mycket annat].
 
Enligt Fondhandlingen för Victor Örnbergs Minnesfond, (http://www.genealogi.se/forbund/fond.htm) utarbetad av Erik Thorell och mig 1988, ville vi inte binda förbundsstyrelsen på något vis vid utseendet av pristagare, utan skrev att styrelsen beslutar om utseende av mottagare av priset. Vi gav också föreningarna rättighet att nominera, men det var ju bara om de ville. Det är heller inget krav på att vederbörande bör vara känd över hela landet.
 
Under många år utsåg styrelsen pristagaren, då de nomineringar som inkommit från en del föreningar, mer var av typen, Ge priset till min svärson, han är en duktig forskare, och det kändes då som att dela ut ett pris för tapperhet i grötfatet, vilket inte var vår mening. Meningen var att främst tilldela priset till någon mycket framstående forskare, helst en som publicerat sig flitigt, vilket denne kandidat har gjort genom många år.
 
Enligt Fondhandlingen finns alltså inget tvång att följa några nomineringar, utan Förbundsstyrelsen har full frihet att utse en pristagare, som kan anses vara en speciellt framstående släktforskare.
 
Vi anser alltså att Förbundsstyrelsen bör ompröva sitt ställningstagande, och utse vår kandidat till Årets Örnbergspristagare.
 
Ska Riksstämman 2012 bli den första någonsin då detta pris inte utdelas?  
 
Förste pristagaren år 1990 var fil dr Hans Gillingstam.  
 
Hela listan finns här: http://www.genealogi.se/forbund/victor.htm
 
För Svenska Genealogiska Samfundet
 
Elisabeth Thorsell
 
Ordförande i Svenska Genealogiska Samfundet

2012-05-21, 23:40
Svar #23

Utloggad Britt Maria Ekstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 617
  • Senast inloggad: 2015-07-20, 13:03
    • Visa profil
Bra Elisabeth.
 
Ett förslag till Förbundsstyrelsen från undertecknad.
Inrätta ett Mullvadspris till oss som håller på att
arbeta det tysta.
 
Britt Maria

2012-05-22, 22:35
Svar #24

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Underlaget för beslut är för litet, står det. Innebär det att det måste finnas ett antal nomineringar för att beslut ska kunna tas, eller hur ska texten tolkas (eller var nomineringarna för korta kanske).  En mycket märklig formulering, kanske ska de som är ombud säga samma sak när nu valberedningen presenterar en rak lista (bara namn som täcker upp behovet), underlaget är för litet så vi kan inte välja

2012-05-23, 15:07
Svar #25

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Det förefaller som att Förbundsstyrelsen tycker att vår kandidat har för nära kontakter med hembygdsrörelsen, och att det skulle ligga honom i fatet, trots att han då ägnat många år även åt släktforskning, och publicerat mycket, som är av stort värde även för släktforskare.
 
Samtidigt påpekar Barbro Stålheim i Angeläget att det bara kommit in ett försumbart antal nomineringar.  
 
Om man då utesluter de personer, som även ägnat mycket energi och kunskap åt hembygdsforskning, så minskar naturligtvis urvalet till ännu färre, som kan accepteras som Örnbergskandidater.  
 
Är det så föreningarna och deras medlemmar vill ha det?

2012-05-23, 21:58
Svar #26

Utloggad Daniel Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1041
  • Senast inloggad: 2023-02-24, 22:06
    • Visa profil
    • www.amaze-a-vole.com
Kan inte minnas från styrelsemötet att någon gjorde gällande att det var fråga om för nära kontakter med hembygdsrörelsen eller ens något åt det hållet. Det låter som ett falskt rykte.

2012-05-23, 23:07
Svar #27

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Daniel, det är från ett mailsvar som jag fått från Barbro direkt.

2012-05-24, 00:27
Svar #28

Utloggad Daniel Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1041
  • Senast inloggad: 2023-02-24, 22:06
    • Visa profil
    • www.amaze-a-vole.com
Japp, du har emailsvar.. vi kan väl reda ut lite detaljer den vägen och sedan återvända hit för principdiskussionen.

2012-05-31, 15:55
Svar #29

Utloggad Leif Gson Nygård

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2046
  • Senast inloggad: 2023-10-20, 18:52
    • Visa profil
Teamat för Släktforskardagarna i Gävle är Varthän? - Att resa i tid och rum - men arrangören tycks inte bry sig om tågtrafiken till/från Gävle.  
 
Jag kan bara påpeka att resa från Gävle söderut på lördagen kl. 17:12 redan nu är fullbokad! Så om man har tänkt att resa hem med tåg från Gävle till Uppsala, Stocksholm och - som i mitt fall - Örebro, måste man resa redan 15:09 (hur länge nu plats finns tillgänglig...?). Hur kul är det vid en tidpunkt när det mesta av det bästa händer...?  
 
Jag känner inte till om det har förekommit några diskussioner mellan arrangören och SJ men då resor på lämpliga tider redan nu är fullbokade, ser det inte ut så.
 
När vi ordnade Sfd här 2010 fick alla resenärer till/från Örebro 30% rabatt på biljetten. Och med tanke på året tema, och att stämmomiddagen sker i Sveriges Järnvägsmuseum ...vilket passar till årets tema, är det en lapsus av arrangören att inte kunnat ordna något liknande.
 
Det borde dock inte vara för sent vad gäller att få fram ett extratåg. Jag har skrivit till SJ och bett dem sätta in ett sådant från Gävle på lördagen 26/8 kl. 17:12 (eller ännu hellre en timme senare) och söderut, mot Uppsala och Stocholm.
 
Men en röst väger lätt jämfört med om arrangören stöter på SJ om detta.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna