ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Släkter > Introducerad adel > Ström, af  (läst 904 gånger)

2001-12-15, 13:46
läst 904 gånger

Utloggad Bengt Pettersson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 207
  • Senast inloggad: 2011-09-09, 09:30
    • Visa profil
Bäste Carl-Fredrik Hanzon! Jag måste medge att jag är ganska besviken på dig. Jag har hållt ett öga på den här sidan för att se om du skulle komma fram med någon ursäkt. Jag väntar fortfarande!
 
Med vänliga hälsningar
Bengt

2001-12-15, 21:10
Svar #1

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
Hr redaktör: jag beklagar att nedanstående inlägg faller utanför ämnet af Ström, men eftersom jag tydligen är anklagad för något (vilket jag inte riktigt förstår), måste jag ju ha rätt att gå i svaromål.
 
Bäste Bengt!
 
Jag trodde i min enfald att Anbytarforum var ett forum för genealogi, och inte för personliga påhopp i stil med det du kommer med, en och en halv månad efter tidigare diskussioner. Maken till långsinthet torde man få leta länge efter. (själv brukar jag kunna vara arg på sin höjd 1/2 till 1 timme, knappast längre, så jag har lite svårt att förstå detta) Det verkar tråkigt nog som om Anbytarforum, i likhet med idrotten och politiken har blivit en förevändning för grälsjuka personer, som riktigt vill slå ner (obs att jag menar bildligt), göra ner och såra andra. Och jag blir mycket riktigt ledsen över detta.  
 
Jag tycker för övrigt inte att jag har någon anledning att be dig om ursäkt. Jag kan inte påminna mig att jag överhuvud taget har sagt något negativt om eller till dig eller ens haft någon diskussion med dig i detta forum. Om du säger dig tala på Andreas vägnar, är jag övertygad om att han är fullt kapabel att tala för sig själv och på ett utmärkt sätt klara det på egen hand.  
 
Däremot har ju du anklagat mig för ironi, vilket jag inte riktigt känner igen mig i(och valt att inte kommentera). Det har definitivt inte varit avsikten med något tidigare inlägg (i alla fall inte medvetet). Lika lite känner jag igen mig när Andreas påstår att jag skulle vara arrogant, eller när en tidigare forumdeltagare beskyllt mig för att vara elak. Allt sådant vore mig totalt främmande. Jag är i stället en en mycket snäll, vänlig och hjälpsam (fast kanske lite tillbakadragen och gammaldags) person (vilket alla som träffat mig personligen mycket väl vet, men som tydligen inte märks i skrift), som vid många tillfällen försökt att hjälpa släktforskarkollegor som kört fast, såväl i anbytarforum som i andra sammanhang.  
 
Vad är du för övrigt för en besservisser som tror att du har rätt att agera sjävutnämnd anbytarpolis och likt en hök flyga omkring med ett vakande öga, för att plötsligt slå ner på sådant som inte behagar dig, även om du inte är inblandad själv: Jag har hållit ett öga på den här sidan för att se om du skulle komma fram med någon ursäkt....  -i 1 och 1/2 månad....!  Vem tror du att du är, egentligen? en överlärare?
 
Nåväl, sammanfattningsvis kan jag bara säga, att jag inte varit ute efter att vare sig såra, eller vara arrogant, ironisk eller elak. Jag har endast påpekat en inkonsekvens i framställningen av en sakfråga. Men det är lätt att missförstå, i synnerhet när man inte ser personen man kommunicerar med. Ser man personens minspel, är det mycket lätt att se om vederbörande är uppriktig, eller ironisk och arrogant.  
   
Jag blir ju uppriktigt ledsen över ditt påhopp, men som anhängare av det fria ordet (samt åsikts- och yttrandefriheten) inser jag ju att du som alla andra har rätt att framföra vad du tycker. Så jag får väl i vanlig ordning bita ihop, ta smällarna och vända andra sidan till. Det är ju inte första gången man blir missförstådd.
 
För min del är denna sak utagerad. Även om det kommer flera otrevliga inlägg (vilket jag för Anbytarforums skull hoppas att det inte blir), kommer jag  fortsättningsvis inte att kommentera dessa.    
 
med (trots allt) vänlig hälsning (fast jag får erkänna att jag får kämpa lite för att skriva det)
 
C-F Hanzon

2003-01-03, 07:08
Svar #2

Utloggad Olle Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Senast inloggad: 2019-03-22, 19:32
    • Visa profil
Bäste Carl-Fredrik Hanzon! Även jag är sur på dig.
Att säga så, som du har skrivit med den ordalydelse  
tyder på att du ej kan förstå hur allvarligt du kan ha  
kränkt denna person vid namnet Andreas Jansson.
 
olle andersson

2003-01-03, 08:20
Svar #3

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6925
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 12:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
God morgon, Törnrosa! Har du sovit gott?
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2003-01-03, 09:56
Svar #4

Utloggad Olle Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Senast inloggad: 2019-03-22, 19:32
    • Visa profil
Nä nu blommar det tokit till i huvudet på dig.
 
Rättvisan malar ju mycket långsmt som du har förstått.
 
Jag har inte sett att det var ett väldigt hallå i saken förren jag händelesevis såg detta tidigare idag vid tretiden på morgonen så att du måste sett fel.
 
mvh
olle andersson

2003-01-03, 11:40
Svar #5

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Jörgens 'sagolika' kommentar syftar nog på att denna diskussion ägde rum för över ett år sedan, och jag ser gärna att det hela inte onödigtvis tar fart igen..

2003-01-03, 17:17
Svar #6

Utloggad Jörgen Tollesson

  • Arkivguiden (www.arkivguiden.net)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6925
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 12:32
  • Bild: Båhusläns flagga
    • Visa profil
    • Arkivguiden med Arkivguidens Forum, Båhus Arkivguide och Göteborgs Arkivguide
Nä nu blommar det tokit till i huvudet på dig... J [color=ffff00]J[/color][/size] [color=119911]J[/color][/size] [color=0000ff]J[/color][/size] [color=ff6000]J[/color][/size]
Kontakt: http://www.arkivguiden.net/jts.shtml. | Ser gamla inlägg (före april 2016) underliga ut? Argumenterar jag mot mig själv? Saknas något i inläggen? Finns där något som inte borde vara där? Läs då om orsaken här: http://forum.arkivguiden.net/agf/disk/42626/62869.shtml#post16472.

2003-01-04, 02:03
Svar #7

Utloggad Olle Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Senast inloggad: 2019-03-22, 19:32
    • Visa profil
Till Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter) och
Jörgen Tollesson (Jts) som gör sig lustig enl.
olle a. en något sur min åt hans sätt att skriva  
samma rad tillbaka i retur.  
 
Ok jag håller tyst som muren enl. Peter K.
 
Men det vore samtidigt en krigsförklaring  
mot tryckfriheten. Det var ju det jag ville  
komma fram till.
 
mvh  
olle
andersson

2003-01-04, 02:14
Svar #8

Mats Robertsson

Förlåt en fåkunnig, men vad har en diskussion på nätet med tryckfrihet att göra?

2003-01-04, 12:06
Svar #9

Lasse Nilsson

Helt rätt Mats.
 
Yttrandefriheten skall det vara...

2003-01-05, 11:28
Svar #10

Utloggad Olle Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Senast inloggad: 2019-03-22, 19:32
    • Visa profil
Det ord som jag menade var givesvis yttrandefrihet som jag blandade ihop med tryckfriheten. Kortsiktigt av mig att inte  
tänka så långt.
 
mvh
 
olle andersson

2003-01-05, 19:25
Svar #11

Utloggad Christer Gustafsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 329
  • Senast inloggad: 2023-03-06, 16:43
    • Visa profil
Men faller inte internet under tryckfrihetsförordningen?

2003-01-05, 21:16
Svar #12

Utloggad Olle Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1081
  • Senast inloggad: 2019-03-22, 19:32
    • Visa profil
Om du nu tittar på den här sidan Anbytarforum: Ordet är fritt!: Tryckfrihetslagstiftningen och Rötter: förstår du hur en tänker till om detta spörsmål. (;-o)
 
mvh olle andersson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna