Hej Agneta,
Den 6 juli ska vår släkt ha just en sådan träff i Ukna. Jag har gjort ett släktträd med föräldrarna födda 1838 i stammen och sedan har barnen var sin gren, barnbarnen kvistar, barnbarnsbarn lövgrupper osv. En konstnärsvän hjälpte till att göra det vackert. Det blev ett stort träd med 294 personer och en mycket omtyckt present både i Sverige och USA. Hjälper till att hålla reda på alla när man träffas. Kan lätt kopieras i A3 med lite tjockare papper, ex 110 g, och blir en fin tavla till alla som beställer i förväg, lämpligen tillsammans med anmälan. Jag har lagt in ättlingarna i Disgen som kan uppdateras inför en träff och beställs i förväg så man inte behöver kopiera en massa i onödan. Nu på träffen ska vi ha färgade namnlappar (se ovan). Vi ska bese några ställen där förfäderna bott, ha kyrkogårdsvandring, gemensam lunch (catering) och program där olika personer medverkar. Dagen avslutas med en offentlig musikandakt i Ukna kyrka där släkten står för programmet. Till denna kopieras ett sånghäfte med sånger som sjungs på både svenska och engelska. Andakten kommer att avslutas med förfaderns älsklingspsalm som stod i dödsannonsen.I sånghäftet har jag kopierat in dödsannonserna från 1913/1926 som fanns på en mikrofilm på biblioteket.
Hoppas du fått lite tips nu.
Hälsningar
Lisbeth