ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ridderström och Hillding  (läst 488 gånger)

2006-01-04, 01:10
läst 488 gånger

Utloggad Tina Henell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2012-05-06, 00:11
    • Visa profil
Hej!
 
Jag släktforskar på min morfars sida och söker hans mammas släkt. Eftersom jag inte riktigt vet vart de kommer ifrån är det lite svårt...
 
I alla fall, ELSA KRISTINA RIDDERSTRÖM var född 14.1 1898, död 26.7 1980. Hon var gift med GUSTAV LINUS HERMAN HENELL född i Fröneskruv i Småland. Han var född 13.3 1897, dog 18.7 1980.  
Nu skulle jag vilja hitta Elsas föräldrar.
 
En annan fråga är om en OSKAR HILLDING. Han ska ha varit vattenrallare i Norrfors, Västerbotten. Ett rykte säger att en av hans kusiner heter OLLE HILLDING.
På honom har jag inget födelsedatum eller något sådant. Oskar fick en son utom äktenskap, min sambos farfar. Farfadern adopterades bort till ett par i Västerbotten. Modern till honom heter GUNBORG ALMARK, ursprungligen från Örebro trakten, men bodde alltså ett tag i Norrfors.
Farfadern skulle bli väldigt glad om han fick veta något om både Oskar och Gunborg.
 
Väldigt tacksam för hjälp!
 
Tina

2006-01-04, 09:32
Svar #1

Utloggad Per Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1827
  • Senast inloggad: 2022-09-04, 21:36
    • Visa profil
Elsa Kristina Henell var enligt Sveriges Dödbok 1947 - 2003, född i Gällivare på det datum Du anger.
 
Per Thorsell.

2006-01-04, 10:47
Svar #2

Utloggad Tina Henell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 85
  • Senast inloggad: 2012-05-06, 00:11
    • Visa profil
Hej Per!
Ja, det kan hon absolut ha varit! De bodde i Gällivare under sitt liv. Jag trodde bara att hon också kanske var från Småland.
 
Tack!
 
Tina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna