ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jonas Svensson, Dalasjö,Grundsjön,Fianberg,född 1812  (läst 478 gånger)

2003-04-07, 18:20
läst 478 gånger

Inga-Lena Brundin

Jag söker uppgifter om födelseort och ev. föräldrar till Jon Svensson. Enligt de uppgifter jag hittat föddes han 1812, men var? Han gifte sig 1837 med Ullrika Olofsdotter. När han sedan blev änkling gifte han om sig med Anna Carolina Jakobsdotter 1853. Genom åren har jag följt honom från Dalasjö till Grundsjön och sedan till Fianberg. Men ingenstans finns någon notering om var han är född. Finns det någon som vet?

2003-04-07, 20:19
Svar #1

Kjell-Åke Lundström

Inga-Lena
Jag har för mig att han var murare och kom från Skelleftå hållet, var det inte han som hette Galant?

2003-04-07, 20:25
Svar #2

Kjell-Åke Lundström

Inga-Lena
Under efterlysningar i Rötter hittade jag Jon Svensson Galant och hela familjen. Sök på Galant under sök i hela Rötter. Det var en som hette Gun som hade väl reda på detta.

2003-04-11, 19:20
Svar #3

Inga-Lena Brundin

Hej Kjell-Åke
Tack för tipset, det gav frukt!
Inga-Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna