ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Näset (Norsjö), gamla kyrkan  (läst 944 gånger)

2007-09-17, 15:51
läst 944 gånger

emelie

Jag besökte för första gången den gamla kyrkstaden på Näset i Norsjö, i somras. Jag blev helt faschinerad och tyckte det var riktigt spännande. Nu har jag påbörjat ett försök till släktforskning och förstått att jag långväga tillbaka (på något sätt) är släkt med Klockaren Olof Persson, och då blev det ju ännu mer spännande med denna kyrka.
 
Så min undran är nu om det finns någon här som vet något om kyrkan? Precis vad som helst, allt är av intresse då jag inte lyckats hitta särskilt mycket hittills.
 
Det skulle vara roligt om någon kanske har foton/bilder därifrån också.
 
Tips på böcker kanske?
 
Tack på förhand!

2007-09-18, 12:54
Svar #1

Utloggad Barbro Peterson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 839
  • Senast inloggad: 2022-03-29, 14:14
    • Visa profil
Hej Emelie!
 
Jag har en bok med titeln Liten historik om Norsjöbygden. Boken kom till genom studiecirklar åren 1970-71. Här finns fotografi av den nuvarande kyrkan invigd 1917 och teckningar från äldre kyrkobyggnader.
 
Försök få tag i boken eller låna den på biblioteket. Lyckas du inte kan jag kopiera de sidor det gäller.
 
MVH  Barbro

2007-10-02, 22:37
Svar #2

emelie

Tack så mycket för hjälpen! Nu har jag äntligen lyckats få tag i den =)
 
Mvh Emelie

2007-10-03, 19:36
Svar #3

Bo Nordenfors (Nob)

Man bör uppträda med fullt namn på detta forum.  
Anbytarvärden brukar slå ner som en hök på sånt.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna