ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Barnhem i Kalmar  (läst 1373 gånger)

2010-08-02, 21:05
läst 1373 gånger

Karl-Axel Myrén

Detta hus ligger i Kalmar på Fabriksgatan och var på 50-talet ett barnhem under kyrkans regi. Finns det någon som vet om det finns några fotografier på huset från den här tiden (även invändigt). Skulle bli mycket tacksam om detta.

2010-08-03, 15:00
Svar #1

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Karl-Axel,
 
Jag har tyvärr inga bilder, men det var väl inte ett barnhem utan ett ungdomshem för flickor.

2010-08-03, 16:23
Svar #2

Karl-Axel Myrén

Jag känner till att det var ett ungdomshem för flickor men när det blev det vet jag inte? Enligt uppgift så var det ett barnhem på 50-talet då jag har en nära anhörig som var där. Men finns det andra uppgifter som säger något annat så är jag ju intresserad av det.

2010-08-03, 18:00
Svar #3

Carl Szabad

Har du kontaktat kommunarkivet i Kalmar? De öppnar igen efter semestern nästa torsdag.

2010-08-03, 22:57
Svar #4

Karl-Axel Myrén

Jag har inte kontaktat kommunarkivet än, men det vore nog idé och göra det.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna