ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Emmigranter från Arvidsjaur-trakten  (läst 398 gånger)

2001-02-23, 21:53
läst 398 gånger

Gunnel Johansson

Hej allihopa!
Som jag skrivit i andra diskussioner så håller jag på att sammanställa en databas över Arvidsjaurs befolkning. Ett ämne som jag hittills inte fördjupat mig i är emigrationen från socknen. Min efterlysning gäller om någon gjort någon form av sammanställning över emigranter från Arvidsjaur eller om någon har tips om emigranter från Arvidsjaur.
Tackar på förhand för ev svar!
Vänliga hälsningar från Gunnel Johansson

2001-02-28, 18:57
Svar #1

Vendela Evelin

Hej!
Jag håller med Gunnel men vill även utöka hennes efterlysning till att även gälla Arjeplogstrakten.
Jag har bla en carl Gotthard Nilsson f. 1881-03-28 i Bergnäs Arjeplog. han och hans hu Tekla emigrerade med barnen till Portland, USA. Mer än så vet jag inte men jag tar gärna emot uppgifter om familjen.
Vänliga Hälsningar
Vendela Evelin

2001-12-18, 11:17
Svar #2

Utloggad Sven-Erik Fahlesson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 50
  • Senast inloggad: 2024-04-20, 17:11
    • Visa profil
Hej!
Jag vill få kotakt med Gunnel Johansson angånde hennes databas över Arvidsjaurs befolkning
 
Vänliga hälsningar från Sven-Erik Fahlesson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna