ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bareisen  (läst 574 gånger)

2005-04-19, 22:42
läst 574 gånger

Berit Christensen

Hej!

Jeg skriver til jer, da jeg håber, I kan hjælpe mig. Jeg er ud af en dansk familie, hvori det altid har heddet, at vi langt tilbage skulle nedstamme fra sigøjnere. Rygtet gælder en del af familien med slægtsnavnet Bareisen, som oprindelig nedstammer fra en parykmager, som midt i 1700-tallet indvandrede til Danmark, men som oprindelig var født i Pommern. Jeg er aldrig stødt på andre end kendte familiemedlemmer af samme efternavn - hverken i Danmark eller andre steder. Jeg ved ikke helt, hvad navnet betyder - så vidt jeg er oplyst kan det enten betyde en slags hestesko eller en bjørnelanse! Det, jeg derfor vil spørge jer om, er dels om I skulle kende noget til navnet (en del af Pommern hørte jo under Sverige i 1700-tallet), og dels om det kan tænkes, at en slægt med et sådant navn virkelig oprindelig skulle have været sigøjenere/rejsende.

Mange hilsner fra
Berit

2005-04-21, 12:42
Svar #1

Kenneth Olsson

Börresen i Norge är ju stort, låter lite likt.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna