ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dissertatio de Coenobiis Birgittinis, Pars prior, Coenobium Vatstenense describens. Upsaliae  (läst 526 gånger)

2003-10-29, 23:48
läst 526 gånger

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Hej!
 
Skulle någon kunna hjälpa mig med att översätta följande?
 
Petrus A. Gröndell Dissertatio de Coenobiis Birgittinis, Pars prior, Coenobium *Vatstenense describens. Upsaliae, Typis Wernerianus, 1714.
 
* Det står Vatstenense och inte Vadstenense på den engelskspråkiga sidan  Various literature, chiefly on the Birgittine Order... som jag fann genom ett sök på Google.
 
Jag är intresserad därför att mannen ifråga är bror till min ana Rebecca A. Gröndell.
 
Med vänliga hälsningar
Ann Little

2003-10-30, 13:37
Svar #1

Utloggad Anders Winroth

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 83
  • Senast inloggad: 2015-09-16, 20:36
    • Visa profil
Avhandling om Birgittinska kloster, förra delen, beskrivande Vadstena kloster. [Tryckt] i Uppsala med  de Wernerianska typerna [dvs på Werners tryckeri] 1714.
 
Det är inte ovanligt att stavningen av ortnamn varierar på det här sättet.

2003-10-30, 14:16
Svar #2

Utloggad Ann Little

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1252
  • Senast inloggad: 2024-02-23, 20:10
    • Visa profil
Hej Anders!
 
Varmt tack för hjälpen! Verkligen intressant.
 
Mvh
Ann

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna