ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Randklef-Racklöf  (läst 1035 gånger)

2001-11-23, 10:36
läst 1035 gånger

peter petersson

Hej.
 
Söker allehanda uppgifter om följande personer.
Olof Hanson Randklef, kallade sig senare Racklöf, med hustru Kirstina Jonasdotter. De fick sonen Hans den 28/1-1753. Samt artilleristen Hans Hansson Randklef med hustru Brita Olofsdotter. Jag har dessa i följande orter, Hjärpen, Åre och Undersåker. Är det någon som vill hjälpa mig att sätta lite mer kött på de mina.  
Tacksam för alla tips om personerna i frågan.


2005-05-31, 13:19
Svar #2

Mari-AnneLind

Hej det är nått år sedan du satte in den här så jag vet inte om du fått reda på mera nu om släkten. Det finns en bok skriven om Randklef-släkten, den heter Essingen och Randklefsläkten,skriven av Inger Jönsson-Qvarnström. Hoppas du får tag på den boken.
MVH Mari-Anne Lind,Järpen

2005-12-21, 13:48
Svar #3

Inger Qvarnström

Hej!
Jag söker två syskon, som blev kvar i Kall?, Sverige, när föräldrarna flyttade till Norge, eller också flyttade de tillbaka, när de blev större.
De  heter Magdalena Larsson född 27 febr 1892 i Kall och Lars Larsson född 30 Maj 1888 i Kall. Undrar om någon vet något mer om dem.
Deras brorson säger att de bodde i Sverige, men om det är i Kall, måste jag låta vara osagt.
 
Glad för all hjälp
 
Inger

2019-03-08, 10:27
Svar #4

Utloggad Inger Qvarnström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2024-03-06, 08:19
    • Visa profil
hej Mari-Anne Lind   längesen jag skrev som sagt. Vill bara tala om att det är jag som har skrivit den boken. Har böcker kvar av den om du är intresserad.
 Jodå, har fått om Lars  Larsson, men inte Magdalena. Bara att jobba vidare.

Ha de gott
Inger

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna