ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olof Olofsson Hedin and Anna Brita Olsdotter  (läst 455 gånger)

2000-04-09, 03:35
läst 455 gånger

Rosemary Johnson Jorgenson

I hope I am doing this right as I am sorry to say I do not speak Swedish.  Please forgive my ignorance.  I am looking for information on my ancestors or any living relatives that would like to correspond with me. The oldest information I have is:
Olof Olofsson HEDIN born 19 Apr 1826, Nyland
married
Anna Brita OLSDOTTER born 20 Aug 1831, Undersåker
I am descended from their daughter
Kerstin Olsdotter HEDIN born 15 Jun 1866, Nyland
Thank you for any help you can give me.  I am writing from Thunder Bay ON Canada.

2005-03-01, 18:39
Svar #1

Utloggad Vinette Lehner

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 5
  • Senast inloggad: 2017-01-06, 03:57
    • Visa profil
Hej! jag undrar om någon känner till något om mina mor-far föräldrar: min mor är född på Fösön omkring 1910 hon heter då Nordell.
Min far ska vara  bördig från Brunflo omkring 1920. de gifte sig någongång på 40-talet.. jag vet tyvärr inget om vare sig mina morföräldrar eller farföräldrar. Troligtvis kan min fars mor heta Gerda Sofia Lehner och vara född i Hällestad i Östergötland, död i Vadstena.. Min mors föräldrar vet jag inget om alls, bara att min mor hade flera systrar , deras namn var Hulda,Vivan,Märta, men inget mer.Min mor hette själv Hilda Lehner-minfar Sven Lehner.. Jag vet att min farfarsfar eller farfar har bytt sitt efternamn till Lehner, varför vet jag ej!  Men han kan ha hetat Plog innan ? Kan det vara ett soldatnamn? De kan alltså vara från östergötland - jämtland - och ev - dalarna på min fars sida.. Jag har försökt kolla upp men inte hittat något. Jag har heller inte nån erfarenhet av att släktforska men är ganska så nyfiken och skulle bli tacksam för den minsta  lilla upplysning, om det finns någon där ute som vet något så skriv en rad här .. Med vänlig hälsning nettan lehner  L-krona

2005-03-01, 20:37
Svar #2

Utloggad Björn Groth

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 408
  • Senast inloggad: 2022-08-16, 22:02
    • Visa profil
Hej Nettan.
Har tittat i folkräkningen 1890.
Där finns en familj i Örebro, som heter Lehner.
Deras ursprung är Tyskland.
Familjen ser ut så här:
 
Lehner, Gustaf 1856 Far
Bart, Susanna Maria 1856 Mor
Lehner, Ruprecht 1880 Barn
Oskar Gottlieb         1884 Barn
Kristina Augusta Charl. 1888 Barn
Hoppas det kan vara till någon hjälp.
Björn

2005-04-09, 23:57
Svar #3

nettan lehner

Tack för det tipset, jag ska kolla upp det.. mvh nettan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna