ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Latinska förkortningar  (läst 431 gånger)

2005-12-10, 00:45
läst 431 gånger

Lars Andersson

Hej!
Undrar om det är någon här som vet hur man skall utläsa dessa tecken, som står på tredje raden längs till höger samt på fjärde raden längs till vänster?

2005-12-10, 03:41
Svar #1

Lars Andersson

Varför skall det vara så krångligt för att skicka en bild? I give it up!

2005-12-10, 16:43
Svar #2

Birgitta Ohlsson

Enklaste sättet att lägga in en bild enligt mig är att göra så här:
 
Klicka på formatera i länkraden till vänster på anbytarforums sida -> välj Annan formatering -> välj Bilder, bifogade dokument och clipart väl där markerar jag  och väljer tangenterna Ctrl och sedan C i snabb följd för att kopiera av det man markerat på så sätt kan man inte misslyckas med att få med rätt ”sträng”.  Väl tillbaka i fönstret som man skriver sitt inlägg i väljer jag återigen att snabbkommando för att klistra in  och väljer då Ctrl och V. Bilden som man vill lägga in har man ju döpt till något t.ex slott, då ändrar jag texten mellan parenteserna till slott på detta vis . Efter detta är det bara att välja skicka meddelandet. Det kommer ju då upp en ruta där det står upload som man måste klicka på för att bilden skall finnas med i inlägget, då gäller det att man vet vart man sparat sin bild på sin hårddisk. När man väl har hittat sin bild är det inga svårigheter. Det sista man måste tänka på när man lägger in en bild är att den inte får vara större än 100 Kb. Hoppas detta hjälpte dig något?
 
Mvh
 
Birgitta

2005-12-10, 16:58
Svar #3

Birgitta Ohlsson

Det blev inte så bra som jag velat. Jag hade hoppats att bara ` image {bild} hade synts istället för your image here. Enda sättet att åstadkomma detta var att använda lite mellanslag men mellanslag skall man så klart inte använda när man lägger in sin bild. Låter det klart eller har jag krånglat till det ytterligare?
 
Mvh
 
Birgitta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna