ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Vart tog Andersson 1779 och Svensdotter 1781 vägen  (läst 533 gånger)

2016-01-11, 21:29
läst 533 gånger

Utloggad Christer Rahmqvist

  • UCR43
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 350
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 17:09
    • Visa profil
    • Välkommen till Christers hembygds och släktsida
Hej
 
Enligt Östra Ny AI:5 (1818-1826) Bild 123 / Sida 219 så flyttade Anna Stina Svensdotter och  maken Peter Andersson
till Norrköping för att begge lefva fattiga i Norrköping häkte på vatten och bröd. Kan inte hitta dem där, har tittat på Kriminalvårdsanstalten i Norrköping men jag är tydligen och letar på fel ställe. Var ska jag leta?
 
//Christer
UCR43

2016-01-11, 23:38
Svar #1

Utloggad Bo Persson

  • Bo Peter Persson
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6986
  • Senast inloggad: 2024-04-27, 12:40
    • Visa profil
Ett litet läsfel; anteckningen lyder begga hafva suttit i Norrköpings häkte på vatten och bröd. Vart de tar vägen framgår alltså inte; jag noterar f.ö. att det är många överstrykningar av samma slag i den husförhörslängden. Paret finns troligast kvar i socknen.

2016-01-12, 10:33
Svar #2

Utloggad Christer Rahmqvist

  • UCR43
  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 350
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 17:09
    • Visa profil
    • Välkommen till Christers hembygds och släktsida
Tack Bo
 
Som du skrev Ett litet läsfel blev c:a 3 mil fel norrut, tillräckligt för att komma på avvägar och hamna i fel socken. Får nu leta vidare i Östra Ny och se om ditt antagande om att de är kvar där är rätt?.
 
Med vänlig hälsning Christer
UCR43

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna