ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Göransdotter 1760-04-18  (läst 708 gånger)

2015-05-19, 09:41
läst 708 gånger

Utloggad Hans Wärn

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2023-12-16, 08:13
    • Visa profil
Tjällmo C:4 (1772-1794) Bild 73 / sid 135
 
Qvinnfolket Anna Göransdotter i Hult dör 12 april och här finns anteckningar jag går bet på. Hur Johan Danielsson, Catharina Andersdotter och Kerstin Jonsdotter relaterar till detta dödsfall förstår jag inte. Jag tror mig förstå att det kan vara en häftig död som skildras. Men jag behöver hjälp av duktiga forskare.
 
Hälsn
Hans Bertil
Hans Wärn

2015-05-19, 16:31
Svar #1

Utloggad Britt-Marie Waller

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4945
  • Senast inloggad: 2024-02-07, 13:06
    • Visa profil
Qwinfolket Anna Göransdotter från Hult, hwilken, efter nämndeman Johan Danielssons i L:a Holma samt hust: Catharina Andersdotter i Bromshus och Kierstin Jonsdotter i San(d)stugan attest, som hemma just blifwit hetsigt ankommen dagen för ut ? d 12 April genom Rosen som hon haft i högra benet, och theraf utaf ett hetsigt blodsiudande af en åder som på henne upsprungit.....den kunna stanna ändat hennes lif, war gammal, 30 (år).
 
Attesterna från ovanstående var väl till för att visa på hur dödsfallet hade gått till, att det inte rörde sig om ett självmord.
 
Med vänlig hälsning
 
Britt-Marie

2015-05-19, 19:59
Svar #2

Utloggad Hans Wärn

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2023-12-16, 08:13
    • Visa profil
Hjärtligt tack Britt-Marie
Hans Wärn

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna