ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skedevi C/1 gifta 1664 3 januari  (läst 497 gånger)

2013-11-21, 21:37
läst 497 gånger

Utloggad Martin Nordling

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 403
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 19:06
    • Visa profil
Hej!
Den 3 januari 1664 så gifter sig både Måns [oklar patronym] och Nils Larsson. Jag kan inte riktigt läsa vad brudarna heter (hela namnet, Nils hustru heter Brita någonting), dessutom så står det något på tvären bredvid notisen, eftersom Bremyra nämns (där jag vet att Nils Larsson bodde efter giftermålet, och troligen även Måns) så antar jag att det har att göra med varifrån de kom.
Den person jag egentligen är intresserad av är Nils Larsson, men Måns information bör nog också klarläggas.
 
Jag vore tacksam om någon kunde klarlägga vad som faktiskt står.
 
Tack på förhand.
 
Martin Nordling

2013-11-22, 20:54
Svar #1

Utloggad Stefan Jansson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 478
  • Senast inloggad: 2022-06-18, 13:37
    • Visa profil
Nils Larssons hustru hette Britta Månsdotter och var från Bremyra, Nils var född i Selesjö notisen i kanten läser jag just som ifrån Selesjö och Bremyra. Måns patronymikon är Pson, d v s Persson, Brittas far hette f ö också Måns Persson.

2013-11-25, 09:19
Svar #2

Utloggad Martin Nordling

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 403
  • Senast inloggad: 2024-04-05, 19:06
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna