ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Axel Berlin (jägare)  (läst 826 gånger)

2000-03-29, 19:45
läst 826 gånger

Utloggad Agneta Allerstav

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 43
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Jag söker föräldrarna till Axel Berlin. Troligen född 1732. Var ?
Axel flyttar in till Hjortsberga 1756. Gift: 1769
med Kerstin Matsdotter. Död 1810 i Esketorp (Hjortsberga)  
Axel var jägare under Johannishus.

2000-04-09, 18:49
Svar #1

Utloggad Mikael Lejdeby

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 186
  • Senast inloggad: 2020-01-06, 00:32
    • Visa profil
Hej,Agneta
Jag har bara ett tips om att söka efter namnet Berlin på andra gods runt om i landet. Troligen arbetade din Axel på ett annat gods innan han kom till Hjortsberga. Om du har tur kan du hitta någon bland faddrarna till Axels barn. Har själv  på detta sätt hittat en fadder från Uppland till ett av barnen till en jägare i Östergötland.
Hälsningar Mikael Lejdeby

2000-04-19, 21:44
Svar #2

Monika Lindgren

Hej Agneta
Jag undrar om din Axel Berlin är far till min Carl Berlin född 1774 i Nättraby han var Frälsebonde i Stenegård (Bohaga).
Hälsningar Monika Lindgren

2000-04-19, 23:05
Svar #3

Utloggad Vanja Stjernberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 416
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 10:14
    • Visa profil
    • www.swe-gen.se/
Hej Agneta och Monika!
Om ni tittar under Släkter/Övriga släkter/Berlin får ni lite upplysningar om släkten Berlin.
Mvh Vanja.

2000-04-28, 22:09
Svar #4

Utloggad Agneta Allerstav

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 43
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Mikael, Vanja och Monika! Beklagar att ni fått vänta på svar. Jag har varit bortrest och dessutom haft lite krångel med datan. Tack för tipsen. Monika, min Axel Berlin är troligen far till din Carl. Enligt mina noteringar är Carl femte barnet av 8 barn.Det var roligt att få kontakt med någon som forskar i samma släkt.
Jag är inte helt säker på vem som är Axels fru. Möjligen heter hon Kierstin Mathsdotter. Har du namnet på Carls mor kanske?? De gifte sig 31 mars 1769. På återhörande och en trevlig Valborgsmässoafton till er alla.
Mvh Agneta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna